Szukaj

Lista ocen Renault Megane IV (142) - Silnik

Na liście zabraknie 43 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Alex
Renault Megane IV
GT 1.6 TCe 205KM 151kW
Silnik to 1.6 205 KM, co oznacza jednostkę w duchu downsizingu. Osiągi są całkiem przyjemne, brzmienie od dołu (podbijane z głośników) również jest raczej miłe dla ucha. Przy mocnym przyspieszeniu od dołu słychać niski ton syku sprężanego powietrza - absolutnie nie przeszkadza. W wysokich rejestrach obrotowych wyranie słychać wycie turbiny, co jest już nieco mniej przyjemne, ale z drugiej strony trzeba zagonić samochód ładnie powyżej 5000 RPM,...
5,0
~Andrzej
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.6 SCe 114KM 84kW
Z uwagi na małe przebiegi roczne (ok. 12 tys km/rok), przy wyborze nowego samochodu kierowałem się przede wszystkim rodzajem silnika: musiał to być silnik benzynowy wolnossący o mocy > 110 KM i momencie obr. > 150 Nm. Silnik Renault 1.6 Sce 115 (ozn. fabr. H4M) jest zmodyfikowanym silnikiem Nissana HR16DE, sprawdzonym już w kilku modelach Dacii. Ma dobre "brzmienie", pracuje równo i cicho. Na razie nie przekraczałem 3,5 tys....
4,0
~Robert
Renault Megane IV
GT 1.6 TCe 205KM 151kW
Bardzo dynamiczny ,czuć te 200 KM, bardzo fajnie przyspiesza mimo że samochód nie jest lekki, jak się spokojnie jeździ ( skrzynia przełącza przy ok 2000 obr) to rewelacyjnie cichy (nie na postoju) . Jak się go wkręci powyżej 4 tyś to dźwięk bez podbicia głośnikami słaby. Na postoju silnik średnio wyciszony w środku , a za głośny po włączeniu klimatyzacji . Oczywiście to benzyna więc w porównaniu z dieslem z Laguny przepaść. Jak na razie brak...
4,0
~killer1
Renault Megane IV
Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW
Fajnie szorstki dzwiek. Sinik Nissana, mintowany m.in. w Qashqai'u, na lancuchu. Co ciekawe - po odpaleniu na zimno, gdy chlodno na dworze, obroty podnosza sie chyba nawet do ok 2 tys obrotow, aby po chwili (gdy sie "rozgrzeje" do pracy, po ok 1 min.) opasc do ok 900 obrotow. Czytalem, tutaj na Autocentrum, ale i na rosyjskich stronach, ze moze miec to zwiazek z kwestia ze ow silnik mial historycznie problemy z odpalaniem na...
4,0
~MZ
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.6 SCe 114KM 84kW
Jeździłem parę lat temu autem z silnikiem 1.6 i dynamika wolnossących 1.6 jest raczej podobna we wszystkich markach. Nie jest to silnik z turbo, gdzie gdy przyjdzie nam depnąć to auto ma duży zryw. Na plus kultura pracy - jest przez większość część jazdy (do 140 km/h) bardzo cicho, dodatkowym atutem jest elastyczność i nie trzeba za często zmieniać biegów. Spalanie - około 7.5l przy jeździe mieszanej (50% miasto, 50% trasa) z włączoną...
5,0
~Firma
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 dCi 130KM 96kW
Byłem bardzo ciekawy, jak będzie mi się jeździło pierwszym w życiu dieslem, w dodatku 1.6 130km. Cóż...silnik jest fantastyczny. Te 130km daje radę bardzo, bardzo dobrze! Posiadam również Hondę Civic VIII ze 140 konnym silnikiem i muszę przyznać, że jak kocham v-tec'a, tak ten dieselek świetnie daje rade. Zbiera się idealnie od samego dołu, przy dużych prędkościach również wyprzedzanie to czysta przyjemność. To największa zaleta tego...
5,0
~Renault Megane
Renault Megane IV
Grandtour 1.3 TCe 115 FAP 115KM 85kW
Silnik 1.3 TCE, 115KM - pierwszy rzut oka na suche dane powoduje lekkie zniesmaczenie. Taka mała moc, a w końcu ma napędzać auto klasy kompakt typu kombi. Faktyczne wrażenia po przejechaniu się są jednak bardzo zadowalające. Dzięki turbinie czuć moc. Na pochwałę zasługuje elastyczność, dostępność 220 Nm momentu obrotowego już przy 1500 obr/min robi robotę. Ponadto jest to konstrukcja 4 cylindrowa - to było dla mnie bardzo ważne (lepsza kultura...
3,0
~KsaweryOrkan
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Pod kątem osiągów, jak na najmocniejszy silnik do zwykłych wersji wyposażeniowych (przed wprowadzeniem 1.3 Tce), jest średnio. Po mieście i w trasie do ok 120 km/h jest ok i w miarę sprawnie przyspiesza. Jednak przy prędkościach autostradowych brakuje mu już mocy. Myślę żę kierowcy jeżdżący spokojnie będą zadowoleni z tej jednostki. Silnik ma słaby dół obrotów, do ok 1700 - 1800 obr/min nic się nie dzieje. Aby dynamicznie ruszyć trzeba...
5,0
~Megs
Renault Megane IV
Grandtour Facelifting 1.3 TCe 140KM 103kW
Byłem sceptycznie nastawiony. A tu największe zaskoczenie na plus. Rewelacyjny silnik. W użytkowaniu w mieście jak i na trasie niczego mu nie brakuje. Super elastyczność i nie brakuje mocy praktycznie nigdy. Fani 2.0 TDI 150KM byliby zaskoczeni jak jeździ 1.33Tce 140KM. Nie ma tego początkowego kopnięcia Nm w plecy, ale za to dłużej i płynniej oddaje moc w szerszym zakresie obrotów. Na autostradzie przy 110km/h na 5biegu wciskasz gaz i płynnie...
4,0
~Krz2020
Renault Megane IV
Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW
Bardzo ekonomiczny, 20%miasto 80%trasa spalanie 6-6.5 l, przy takiej bryle auta wydaje mi się że jest super. Ma autostradzie 130kmh spalanie 7l. Przydało by mu się parę koni więcej, bo wcale nie czuć tych 115, raczej 100. Słaba elastyczność. Za 3 miesiące założę LPG, Obecnie od 3 m-cy użytkuje lpg stag, wszystko w jaklajlepszym porządku, spalanie od 7-8 do 8.5 przy założeniu 20%miasto 80%trasa, na moje potrzeby wystarczająco. Nie odczuwam...
Renault Megane IV