Szukaj

Lista ocen Opel Insignia II (71) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 22 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~Koenigsegg
Opel Insignia II
Grand Sport 1.5 Ecotec Turbo 165KM 121kW
Największe nieporozumienie w tym samochodzie to skrzynia biegów. Po prostu DRAMAT przez duże litery. Ta skrzynia nie powinna znaleźć się w tym aucie. Biegi wchodzą luźno; jeszcze nie zdarzyło mi się aby przy redukcji z czwórki na trójkę nie szarpnęło autem a jeździć potrafię bo trochę kilometrów w życiu pokonałem. Ta skrzynia w zupełności nie pasuje do tego samochodu. Całe auto oceniłbym wysoko skrzynia biegów to jedna wielka katastrofa....
4,0
~Darek
Opel Insignia II
Grand Sport 2.0 CDTI 170KM 125kW
skrzynia działała bardzo płynnie (AT8), jednak pojawiło się szarpanie przy 4 biegu. Działa ona ze sporym opóźnieniem reakcji na pedał przyśpieszenia, co może być niebezpieczne gdy potrzeba dynamicznie wyprzedzać, przy maksymalnym wciśnięciu z kolei utrzymuje za wysokie obroty przez co nie wykorzystuje w pełni osiągów silnika, natomiast przy normalnej jeździe obroty są utrzymywane tak nisko że czuć wibracje całego auta
5,0
~UTK2011
Opel Insignia II
Grand Sport 2.0 Turbo 260KM 191kW
Tutaj muszę pochwalić Opla w porównaniu ze starą Insignią z 6 biegowym automatem którym miałem okazję się przejechać u znajomego jest ogromna poprawa można spokojnie stwierdzić że dorównuje skrzyni DSG z grupy VW dla mnie ogromy plus. Myślę, że z tym silnikiem dobrze współgra obroty trzyma w granicach 1300-1500 chyba, że przełącze na tryb sport to potrafi ładnie przeciągać nawet i do czerwonego pola z gazem w podłodze.
4,0
~marcjan
Opel Insignia II
Grand Sport 1.5 Turbo 165KM 121kW
Jeździłem w życiu różnymi markami, ale zawsze właśnie w oplach napotykam na haczące skrzynie biegów. W nowej Insigni również jest z tym problem. Jeżeli jeździ się spokojnie i dostojnie wszystko jest ok, ale przy dynamicznej zmianie biegów działa nieprecyzyjnie. Raz dziennie zdarza się, że bieg nie chce wskoczyć. W autach innych marek nie miałem nigdy takiego problemu.
4,0
~foreks
Opel Insignia II
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Automat 6b, normalny. Brakuje trybu sport, czegoś takiego, ale nie myślę w ogóle, że mam skrzynię biegów, bo chodzi bdb. Auto nowe, to nie gubi biegów, ale miałem już taką przekładnię - przy 100k km zobaczymy, czy nie psuje się. Poprzednia ta sama przy 70k km już gubiła się. Update 60k km: skrzynia już przeciąga na niskich biegach.
4,0
~Kolorowy plastuś
Opel Insignia II
Grand Sport 1.5 Turbo 165KM 121kW
Jedynym minusem jest wolne działanie przekładni przy ostrzejszej jeździe lub przy kick-downie. Pod tym kątem bez porównania do skrzyni DSG. Czasami reaguje po około 1 sekundzie... Ale tak naprawdę to kwestia przyzwyczajenia do jej stylu pracy, i przestaje to być wielkim problemem - człowiek wie jak zareaguje i po czasie po prostu dostosowuje się do niej.
4,0
~Janusz
Opel Insignia II
Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW
Czytałem że sa kłopoty z precyzją działania skrzyni biegów. Ja tego nie zauwazyłem. może drogi zmiany biegów mogłby być nieco krótsze, a gałka nieco bardziej poręczna (mniejsza) i chodzić z nieco mniejszym oporem ale ogólnie jest ok. Skrzynia jest dobrze zestopniowana i pozwala wykorzystać dość potencjał silnika co niekoniecnzie musiało się udać.
4,0
~Piotrek
Opel Insignia II
Sports Tourer 2.0 CDTI 170KM 125kW
Nie jest to jakość DSG czy PowerShift, ale nie jest to też najwolniejsza skrzynia na rynku. Szczególnie że porównuję ją do 2 sprzęgłówek. Bywa że przy starcie od 0 km/h potrzebuje chwilę czasu aby "zapiąć" bieg. Jeśli używamy łopatek, poza wolniejszym czasem zmiany biegu niż w DSG czy PowerShift, nie ma się czego przyczepić.
4,0
~maku
Opel Insignia II
Grand Sport 1.6 Turbo 200KM 147kW
Nie do końca rozumiem tak negatywne opinie o manualach w nowej Insignii. Fakt, że zdarzało mi się jeździć samochodami z krótszym skokiem lewarka, ale nie jest wcale tak źle. Biegi wkakują płynnie, nic się nie zacina, przyjemny opór przed wskoczeniem biegu. Przy odrobinie wprawy można całkiem szybko zredukować ;)
4,0
~Adam
Opel Insignia II
Grand Sport 1.5 Turbo 165KM 121kW
Standardowa hydrokinetyczna, bez wodotrysków, raczej leniwa ale płynna, lepiej wbija biegi w górę niż redukuje. Wymieniajcie olej i 200kkm zrobicie. Jak się parkuje na wzniesieniu, nieprzyjemnie strzela przy wrzucaniu D, zastanowiłbym sie 10 razy przed zakupem auta które jeździło gdzieś w górach.
Opel Insignia II