Szukaj

Lista ocen Honda Civic VIII Sedan (106) - Silnik

Na liście zabraknie 32 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~radomirrr@poczta.fm
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Silnik z i-vtec, czyli niby taki inteligentny system ale na odwrót, nie dodaje mocy po przekroczeniu pewnych obrotów - 3.5tyś, ale ją oddaje - do tych obrotów pracują po dwa zawory, powyżej po cztery zawory - podobno. Dzięki temu ma trochę mniejsze spalanie przy spokojnej jeździe. Ciągnie równo, nie ma odczuwalnego momentu kiedy dostaje kopa - jak turbo diesle, do około 3tyś zdarzają się lekkie szarpnięcia - w każdym egzemplarzu, nie...
4,0
~Rafal
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Jak na 1.8 dość oszczędny. Gazu pali max 10 l przy dynamicznej jezdzie, na autostradzie przy 140-150 schodzi do 8.5. Przyspieszenie niezłe, elastyczność jak na wolnossący PB to bardzo przyzwoita. Po mieście można jechać 60 na V biegu i całkiem sprawnie wtedy przyspieszy. Oczywiście odstaje od turbodoładowanych benzyniaków 1.6 w górę. Może się mierzyć jedynie z 1.4 tce, tsi itp., pod waruniem że to nie najmocniejsze odmiany lub nie najlżejsze...
5,0
~Lubiat
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
przejechałem już 17 000 km w ciągu 6 miesięcy.Moja ocena silnika jest dobra. Napisałem że tylko dobra bo właśnie wczoraj w czasie jazdy zapaliła mi sie kontrolka oleju. Zatrzymałem sie i okazało sie że brak jest śladów oleju na bagnecie. Dolałem litr oleju i znowu jest ok. Pojechałem do serwisu sprawdzić czy nie ma wycieków ale okazało sie że wszystko ok. Marny ze mnie kierowca ale myślałem że nie będę musiał dolewać oleju do czasu pierwszego...
5,0
~WronyM
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Największym plusem samochodu jest silnik. Bardzo dynamiczny, oszczędny i trwały. Można wykręcić poniżej 9 sekund do 100 km/h, silnik jest bardzo dynamiczny, chętnie wkręca się na obroty i pracuje bardzo kulturalnie. Do tego spalanie na poziomie 5,5 litra (90 km/h), 7,5 litra (140 km/h) czy 8 litrów w mieście to świetny wynik jak na taką moc. No i niezawodność, 162 tysiące kilometrów bez najmniejszego problemu, silnik ciągle pracuje jak nowy,...
4,0
~zestroy
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
niezły, elastyczny, ale... z tych 140 koników, które niby można wyciągnąć z silnika, połowa jakby niedożywiona. Przy szybkim przyspieszaniu i zmianie biegu silnik dławi się - trzeba zdjąć nogę z gazu, zmienic bieg i dopiero przycisnąć - w każdym razie wyścigówka to to nie jest i 9 s do setki (wg danych fabrycznych) to czysta fikcja. Motor pracuje cicho, ale na wolnych obrotach bierze go padaczka - wchodzi w dziwne wibracje, jakby lada chwila...
5,0
~Marcin
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Najmocniejszy punkt tego auta. Jest to silnik wysokoobrotowy, więc aby wyprzedzić koniecznie trzeba z redukować, dopiero przy 4 tyś. obrotów silnik się budzi do życia, a dopiero wtedy auto zaczyna dawać akceptowalną dynamikę. Ewidentnie widać, że silnik lubi być w wyższym zakresie obrotów, więc wysokie obroty mu zaszkodzą. Najbardziej mnie zaskoczyło spalanie: w mieście 7-8, poza miastem przy jeździe bez szaleństw 6-5, autostrada to 8-9l.
5,0
~Dominik
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Jest taki zapas mocy, że nie trzeba silnika dusić i żyłować- super! Średnio mi spalił 7,5 litra a jeździłem dużo w mieście, fakt że maksylamnie próbowałem wykorzystać zalety 6 biegów! Pierwsze auto benzynowe, które mi tak mało paliło, a to samo probówałem kiedyś robić z Nissanem Almera 1,8 i wyszło mi spalanie przy mega spokojnym jezdzeniu na podobnej trasie 8,6 litra! Silnik o wysokiej kulturze pracy, dobre przełożenia, wyprzedzić tez szybko...
5,0
~moris0
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
wersja sedan raczej cichy, chociaż po jeżdzie próbnej miałem wrazenie że do 60km na godzine to go wogóle nie słychać, a jak go kupiłem to mam inne wrażenia, ale jest ok. silnik bardzo elastyczny po mieście 3 bieg i prawie jak w automacie nie trzeba zmieniać biegów, chyba ze się zatrzymamy. na trasie też dobrze szcególnie na wyższych obrotach, ma przyspieszenie, poza tym można wrzucić 6 bieg i sobie spokojnie jechać
5,0
~git
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Silnik jak bajka, kiedy chcesz przyciskasz gaz i jedziesz z 4 biegu 5 czy 6 czujesz moc. No i fajnie "buczy" jeszcze nie próbowałem powyżej 4000 obr , jechałem 130-140 km/h i dalej chciał jechać tylko Polskie"drogi" nie pozwalają . Po mieście w kabinie jest bardzo cicho prawie nie słychać silnika. Średnio spala mi 6,4 litra ( 1/3miasto reszta trasa prędkość 100-120 i więcej jak zajdzie taka konieczność)
4,0
~zwykły
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
To jest chyba jedyna poważna zaleta tego auta. Kultura pracy bez zastrzeżeń pod warunkiem, że poimy go paliwem premium Pb98. Na początku tankowałem parę razy Pb95 - nic sie nie dzieje poza wyciem, a silnik pracował niespokojnie. Kto nie próbował niech spróbuje zalać lepszą wachę, a poczuje różnicę nie tylko w portfelu :) Jeśli chcemy naprawde nim jechać kręcić trzeba pow. 3 tys.
Honda Civic VIII Sedan