Toyota pokazała Corollę kombi
W klasie kompaktów odmiana kombi jest obowiązkową pozycją w gamie każdego modelu, by mógł on skutecznie rywalizować o czołowe lokaty na europejskim rynku. Nie inaczej jest i z Toyotą Corollą, której wersję hatchback najnowszej generacji, wówczas jeszcze pod nazwą Auris, mogliśmy poznać podczas wiosennej wystawy w Genewie. Jesienią dołączy do niej Touring Sports, czyli właśnie wariant kombi.
Toyota Corolla z nadwoziem kombi powstała na platformie GA-C w architekturze TNGA. Wariant ten został zaprojektowany w Europie, w nowym centrum projektowym japońskiej firmy w Zaventem. Nowe kombi ma rozstaw osi wynoszący 2700 mm, który ma zapewnić największą w segmencie ilość miejsca na nogi dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Odległość między przednimi i tylnymi siedzeniami wynosi aż 928 mm – duża przestrzeń na tylnej kanapie zwiększa komfort podróży pasażerów siedzących z tyłu. Bagażnik ma pojemność 598 litrów według pomiaru VDA.
W kabinie znajdziemy nowe materiały, kolory i kompozycje, znacznie bardziej atrakcyjne wizualnie niż w poprzedniku. Mocną stroną wspomnianej platformy GA-C jest niższe mocowanie przednich foteli, co przekłada się na niższą pozycję za kierownicą i dodatkowo obniża środek ciężkości auta.
Na wyposażeniu wnętrza nie zabraknie nowoczesnych systemów, w tym m.in. pierwszych na świecie cyfrowych zegarów na desce rozdzielczej z efektem 3D, wyświetlacza na przedniej szybie Head-Up Display, wysokiej jakości nagłośnienia JBL GreenEdge Premium Sound System, opracowanego specjalnie do tego modelu, oraz bezprzewodowej ładowarki do telefonu. W zależności od wersji wyposażenia rozwiązania te dostaniemy albo za dopłatą, albo w standardzie.
Corolla Touring Sports będzie dostępna m.in. w czterech dwukolorowych kompozycjach nadwozia, które łączą wybrany kolor z czarnym wykończeniem dachu, słupków i otoczenia dolnego grilla na froncie.
Toyota Corolla Touring Sports będzie oferowana na początku w trzech wersjach silnikowych, w tym w aż dwóch hybrydowych, co potwierdza zaangażowanie Toyoty w ten rodzaj technologii napędowej. Jedyny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,2 l z turbodoładowaniem o mocy 116 KM. Podstawowa wersja hybrydowa oparta jest na silniku 1,8 l o mocy 122 KM, zaś mocniejsza współpracuje z 2-litrowym silnikiem o łącznej mocy 180 KM.
Przednie zawieszenie nowej Corolli kombi opiera się o kolumny MacPhersona, zaś z tyłu znalazły się nowe wielowahaczowe zawieszenie i nowe amortyzatory.
Konstrukcja nadwozia Corolli Touring Sports została zaprojektowana pod kątem spełniania najnowszych wymagań niezależnych organizacji przeprowadzających testy zderzeniowe. Ponadto już w standardzie nabywca japońskiego kombi otrzyma zaawansowane systemy bezpieczeństwa w pakiecie Toyota Safety Sense nowej generacji.