Szukaj

Informacje o Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 200KM 147kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 3283 cm3
Typ silnika hybrydowy diesel
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1400-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 15,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,2 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~H 234
Mazda CX-60
SUV 3.3 e-Skyactiv D 200KM 147kW
Skrzynia Nie ! stwierdziłem żadnych szarpnięć podczas płynnej miejskiej jazdy ani w korku czy na trasie . Spalanie przy kręceniu się dookoła trzepaka plus dojazd do pracy średnio 80-90km/h to jakieś 7l. Myślę, że trochę trasy wkrótce obniży ten wynik. Dynamika diesla to po prostu bajka. Białe wnętrze - jak w Volvo: z białym wnętrzem jest to w zasadzie inny samochód. Przepaść. . Oświetlenie ambient też bajka. Zabolał brak wyściółki w kieszeniach bocznycht u trochę wstyd Po paru miesiacach jestem pod wrażeniem tego auta. Podsumowując, Mazda wciąż pracuje nad tym modelem. Może nie powinno się to tak odbywać, ale takie czasy. Zawsze można poczekać na rocznik 2024, który doczeka się pewnie kolejnych optymalizacji. I jeszcze raz: koniecznie jazda próbna żeby przekonać się samemu!
3,7
~Tomasz
Mazda CX-60
SUV 3.3 e-Skyactiv D 200KM 147kW
Przesiadłem się na cx 60 z cx 5 i niestety nie znalazłem wielu różnic zdecydowanie na korzyść tego auta. Za to pewne kwestie są zaskakujące i po prostu irytują. Wady; bardzo ciężki układ kierowniczy, po skręcie kierownica nie wraca do położenia centralnego (spotkałem się z tym chyba pierwszy raz), przy większych prędkościach bardzo trudno utrzymać kierunek jazdy na wprost, potrzebne ciągłe korekty kierownicą. Skrzynia biegów szarpie, a te dźwięki jakie wydaje to jest dla mnie zagadka. Jak mocniej hamuję auto to coś tam stuka, a na nierównościach tył bardzo mocno podskakuje i zwyczajnie tłucze coś tam bez przerwy. Lewe lusterko drży przy wyższych prędkościach. Nie jestem wysoki, lecz pomimo tego siedziska są dla mnie zbyt krótkie, z tyłu miejsca jest tylko wystarczająco, żadnej znaczącej różnicy w stosunku do cx5. W środku mogłoby być ciszej, ale dramatu nie ma. No i najgorsze auto się zepsuło (laweta) niby podobno nic poważnego (jakiś zawór czy coś) ale 4 tygodnie w serwisie trochę denerwujące; przy okazji zgłosiłem ten układ kierowniczy – mają poprawić. Na szczęście dostałem auto zastępcze, też cx-60 lecz tym razem hybryda. Muszę niestety stwierdzić, że te skrzynie to już chyba mają taką naturę. Zalety; silnik 3,3 jest naprawdę oszczędny i radzi sobie z autem według mnie bardzo dobrze. Auto jest dobrze wykończone i w moim guście, czyli klasycznie, elegancko i z dobrych materiałów bez zbędnych błyskotek i udziwnień. Ponadto zważywszy na klasę i wyposażenie to uczciwie trzeba przyznać, że cena jest atrakcyjna.
4,4
~Leszek
Mazda CX-60
SUV 3.3 e-Skyactiv D 200KM 147kW
Po przejechaniu 5700km mogę już wyrazić zdanie . Spalanie --- 9 l/100km - cykl niski - miasto jazda od 2 do 4 km 7 l/100km miasto jazda od 5 5,2 l/100km - cykl średni - poza terenem zabudowanym 6,8 l/100km - cykl wysoki - droga ekspresowa 7,1 l/100km - cykl bardzo wysoki - autostrada 9-11/ l 100km -cykl jadę jak szalony Zawieszenie ( mam te poprawione ) uważam, że jest dobrze. Nie jest jednak idealnie Mazda mogła by jeszcze je dopracować . Najsłabszym elementem moim zdaniem niestety jest soft skrzyni poprawili już raz ale to nie jest to . Skrzynia / soft nie zawsze wie co ma zrobić i następuje delikatne szarpnięcie jak to bywa np: w DSG. powinni to poprawić . Mazda typowo dla marki dobrze spasowana nic nie skrzypi , materiały są niezwykle dobre ( małe wyjątki w kabinie jednak inne marki mają często gorzej ) . System bezpieczeństwa odpowiednio działają reagują . . Wygoda w postaci fotele jestem , jest bardzo wygodne sprawdzone na trasie ( w jedną stronę 750 km ) jednak w opcjach powinny pojawić się fotele sportowe do tej mocniejszej wersji . Do tej pory zakupu Mazdy jestem bardzo zadowolony .
Mazda CX-60