Szukaj

Informacje o Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mazda CX-30 to zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Nowy SUV jest większy od CX-3 a niewiele mniejszy od CX-5. Model bazuje na Mazdzie 3 i czerpie z jej technologii pełnymi garściami.

Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Ergonomia + Wyciszenie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Mz
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Kupione w salonie, od początku zrobione jakieś 57 tys km bez większych problemów. Ktoś poruszał już temat z lusterkami i zgadzam się z tym, lewe też mi nawaliło, poza tym żadnych innych usterek. Trzeba uważać też na akumulator, jeśli jest słaby to auto sypie błędami (w fabrykach montują jakiś szajs) po wymianie aku wszystko ideolo. Autko nie bierze oleju, super wygląda na zewnątrz, w środku jak dla mnie też super, bardzo estetyczne i nie nawalone dużo zbędnych przycisków. Ekran bardzo ładnie umieszczony bo nie jestem fanem dotykowych "telewizorów" rodem z merca czy bmw. Dla kierowcy i pasażera dużo miejsca, z tyłu troszę mniej i przy 5 osobach może być ścisk. Bagażnik nie jest wielki, ale wystarczający. Poza tym autko super się prowadzi, skrzynia ładnie zmienia biegi, system i-stop też załącza się dosyć płynnie. Ogólnie pomimo problemu z lusterkiem i jakimś lipnym akumulatorem zamontowanym fabrycznie to jestem mega zadowolony. Gdybym miał kupić drugi raz to z pewnością bym się nie wahał chociaż być może wybrał bym już silnik 186km. Ten jest super, ale miałem okazję jeździć tym 186km i jest trochę żwawszy. Polecam bardzo dla zastanawiających się.
4,5
~Adam
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Auto byłoby super, gdyby nie usterki i komplikacje. Pierwsza sprawa to lusterka. Po 6-ciu miesiącach problem z pierwszym. Potem z drugim. Efekt, stwierdzono uszkodzenie mechaniczne i brak możliwości naprawy gwarancyjnej. Po "geście" Mazdy zapłaciłem za wymianę, a lusterko od Mazdy. Teraz drugie czeka na wymianę. Po 19,5 tys. km stuki w prawym przednim zawieszeniu. Wizyta w serwisie - do wymiany jakaś poduszka gumowa amortyzatora. Czekam na sprowadzenie części już kolejny tydzień - stuka coraz bardziej, ale mam się nie martwić. Szkoda, że w serwisie brak od ręki takich częścio jak lusterka, czy poduszka gumowa. W zimne dni działy się różne dziwne rzeczy, oprócz składania się lusterek, a mianowicie brak możliwości zamknięcia auta czujnikami na klamkach drzwi przednich. Uruchamiające się komunikaty o uszkodzeniu czujników ultradźwiękowych, a co za tym idzie ostrzeżenia o bezpieczeństwie. Bywało dwukrotnie, że światła mijania zmieniały się automatycznie na długie pomimo poprzedzającego auta i jadącego z przeciwka. Jak powiada moja żona, auto żyje swoim życiem a systemy jakże pożyteczne działają od czasu do czasu same sobie. Ogólnie jazda jest przyjemna, silnik i skrzynia automatyczna działa super. Jestem z auta zadowolony, chociaż efekt psują sprawy, o których powyżej. Spalanie na poziomie 8 l/100km.
4,4
~DanielS
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Wibracje przy pracy na dwóch cylindrach w przedziale obrotów 1500-1900. Gdyby ustawiono wyłączanie cylindrów powyżej 2000 byłoby ok. Czujniki zbliżania często lagują- jest ciągły sygnał po kilku ms od zatrzymania się przed przeszkodą (brak ostrzeżenia przez pikanie). Z tyłu belka skrętna to nie jest idealne rozwiązanie (nie w tej cenie) - mogli dać kolumny. Brak możliwości całkowitego pochylenia przedniego fotela (głupia rzecz ale bagażnik nie jest wielki, bo to kompaktowe auto) Cała reszta na plus. Spalanie paliwa około 5l-7l/100km. Silnik elastyczny, choć mało dynamiczny to jednak oczywiste, bo brak turbo (co jest akurat plusem w dobie silników 1.2l). Wygoda, komfort, wyciszenie kabiny. To wszystko jest ok.

Usterki Mazda CX-30

Liczba wpisów: 14
brak wyłączenia na stałe alarmu dźwiękowego przy wadliwym działaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Nie można na stałe wyłączyć alarmu dźwiękowego systemu rozpoznawania znaków drogowych i rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System często się myli i np. odczytuje 30 km zamiast 80 km na znaku który jest częściowo przybrudzony albo nie zauważa nisko położone znaki albo odczytuje znaki z reklam. Wystarczy przekroczenie prędkości o 1 km przy jeździe z górki na tempomacie ustawionym zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości , aby uruchomić alarm. System rozpoznawania zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy potrafi włączyć się wielokrotnie bez uchwytnego powodu, gdy jestem zupełnie wypoczęty, nic nie gmeram przy niczym i jadę prostą drogą bez zmiany pasy ruchu. O ile sygnały dźwiękowe do systemu rozpoznawania znaków można wyłączyć za każdym razem po starcie silnika za pomocą łatwo dostępnego przycisku to system zmęczenia kierowcy trzeba dezaktywować z poziomu menu również za każdym razem po starcie silnika. Bardzo rozpraszające i odwracające uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Zamiast obserwować drogę , zaczyna się człowiek skupiać na tym co dzieje się w środku samochodu poszukując przyczyny alarmu.
Nie działa zamykanie samochodu ( klamki)
  • Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 3
W warunkach nadmiernej wilgotności jesień - zima ( deszcz, myjnia) przestają działać klamki, czyli nie da się zamknąć samochodu za pomocą dotykowych czujników na klamkach. Po próbie doszczelnienia wymiana na nowe. Po roku jesień- zima ta sama historia . Czekam na naprawę.
7 komentarzy
Airbag
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Komunikat problem z systemem poduszek. Przebieg 5 km. Rocznik 2021. Problem pojawił się w nowym samochodzie. Serwis twierdzi że to wiązka od poduszki i wysłał to do gwaranta czyli do Mazdy z całą dokumentacja i diagnostyka. Czekam na odpowiedź i oczywiście usunięcie usterki.
3 komentarze
Mazda CX-30