Szukaj

Informacje o Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~lotmmarcin
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
Witam. Posiadam ten samochód od prawie 5 lat i do tej pory przejechałem nim 115 000km więc co nieco mogę o nim powiedzieć. Samochód na liczniku ma 286 000km - lecz prawdziwy przebieg jest o 100 000km większy(dopiero po jakimś czasie po zakupie rozszyfrowałem sprytnie spreparowaną książkę serwisową przez nieuczciwego handlarza. Lecz mimo tych 386 000 km silnik jest w doskonałej kondycji. Zero przedmuchów i po 12 tyś km wylewam dokładnie tyle samo oleju podczas wymiany ile wlałem. Więc silnik naprawdę dobry. Przez 115 000 które zrobiłem miałem tylko 2 małe awarie. Coś z elektryką i rozrusznikiem. Samochód wygodny w długie trasy. Dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik ok. Bardzo dobre spalanie. Jazda w trasie do prędkości 120/130 to 5l/100km. Teraz minusy. Szybko zużywające się zawieszenie. Już 2 razy robiłem kompletny remont.Wahacze, łączniki, tuleje itd. Samochód bardzo słabo wyciszony. Nie jest wygodny do jazdy miejskiej. Ciężko chodzi układ kierowniczy, jest dość mułowaty. Nie za wygodne siedzenia. Twarde i hałaśliwe plastiki. Jednak biorąc całość samochód wart polecenia. Głownie za bardzo wysoką bezawaryjność, zadowalającą przestrzeń, niskie spalanie i mimo 15 lat ciągle niezły wygląd. Zjeździłem tym samochodem całą Europę, kawałek Azji i zawsze dowiózł mnie do celu więc mimo kilku minusów jakie posiada i tak jestem z niego bardziej niż zadowolony. Aha i trochę chce mi się teraz śmiać jak widzę te samochody w dużej większości na Allegro z przebiegiem 170 000 czyli "niby" takim jak ja kupiłem 5 lat temu. Niestety takie realia. Przed zakupem dobrze sprawdźcie samochód, szczególnie te z importu bo to po prostu w większości wraki.Pozdrawiam.
4,1
~glenda
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
Niestety mój silnik jest dosyć głośny, a w porównaniu z Golfem III 1.9 tdi dużo \'wolniejszy\'. Mam wrażenie jakby zamulał - jak na 2.0 to spodziewałam się czegoś o mocniejszego.. Zmiana biegów przysparza mi trudności (chyba muszę wymienić drążek czy jakoś tak..?:)) bo czasem przy biegu wstecznym muszę ponawiać próbę kilkakrotnie zanim wskoczy. Jeżeli chodzi o sprzęgło to czasem po dłuższej jeździe boli mnie stopa od spodu, z pewnością panowie nie mają aż takich z tym problemów,chociaż mój brat również to zauważył.Jestem natomiast bardzo zadowolona z przyczepności, układu hamulcowego, przestrzeni w samochodzie, spalania! W maździe czuję się o wiele bezpieczniej i mam wrażenie ogólnej stabilności.
4,0
~Dart78
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
Auto niezawodne, nawet przy pracujacej jednej swiecy auto na sile odpalalo w mrozy rzedu - 15. Jedynym mankamentem jest wyciszenie wnetrza i korozja. Jesli ktos duzo jezdzi i zalezy mu na niezawodnosci wraz z niskimi kosztami utrzymania polecam.
Åšrednie spalanie dla Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
Mam fioła na punkcie spalania. Regularna kontrola przynosi niezmienne i co najważniejsze niskie wyniki spalania! Rewelacja! Wcześniej zatanawiałem się nad 323 "efką" V z gazem, ale dwulitrowy turbodiesel jest mega oszczędny! Niezależnie od trybu jazdy wyniki są bardzooo do siebie zbliżone. Po mieście oszczędzam hamulce i używam "silnika". Jak jest na to miejsce i pora zdarzy się szybka "setka":) W trasie czasami lubię wdepnąć- na długiej trasie da radę zejść do nieco ponad 5l! Jazda po miejście z klimą i nie przekraczam 7 litra. Tankuję w Tesco i nie narzekam:) Szkoda, że ceny ropy rosną...
5,9
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
I za to uwielbiam to auto! Spalanie 5,5-6 l. Naprawy? Po zakupie wymieniłem parę klocków, tarcz oraz łączniki stabilizatora i to wszystko! Rok czasu bez najmniejszego problemu. No może jeszcze tylko żarówka za 8zł :)
5,4
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
Staram się jeździć oszczędnie - hamować silnikiem, "nisko" zmieniać biegi by jak najszybciej wrzucić 5-tkę. Oceniam głównie mieszane ponieważ tankuje do pełna i jeżdżę zarówno autostradami jak i w mieście.

Usterki Mazda 323 VI

Liczba wpisów: 24
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • ukÅ‚ad wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Zawór przestawiacza kąta wtrysku (diesel).
  • Mazda 323 VI
  • ukÅ‚ad wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 12
W efekcie wady fabrycznej stosunkowo często występuje przesączanie oleju napędowego przez złącze elektryczne zaworka. Olej cieknie powolutku po kablach, przewodach i dostaje się nawet do kabiny pasażerskiej w okolice nóg pasa zera. Po wymianie zaworka problem nigdy nie powraca (wada nie występuje w nowszych modelach), aczkolwiek usuniecie usterki jest kosztowne (cena tej malutkiej części to ok. 1000 zł). Problemu nie wolno bagatelizować - spotykane są poważne powikłania spowodowane długotrwałym działaniem ON na rożne części samochodu (alternator, komputer, izolacje przewodów).
1 komentarz
Włączanie i rozłączanie klimatyzacji
  • Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
  • inne
Po kupnie autka klima nie chodziła. Okazało się że nieszczelny był układ. Po uszczelnieniu i nabiciu gazu, według wskazania maszyny bo nie mam żadnej naklejki na klimie, teraz klima działa, ale często się rozłącza. Prawdopodobnie jest za dużo gazu nabite. Potrzebna jest mi ilość gazu jaką trzeba nabić do klimy.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Mazda 323 VI F