Szukaj

Informacje o Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1324 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 73 KM (54 kW) przy 5500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,4 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 83,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Konrad Z.
Mazda 323 IV
BG 1.3 16V 73KM 54kW
Ogólnie autko oceniam Idealne ! Jest to autko stosunkowo tanie , za 2500zł można mieć autko porównywalne z samochodami dużo droższymi . Silniczek cichutki , miejsca jest bardzo dużo , w bagażniku - Jest dużo miejsca - Sam przewoziłem w nim sporo rzeczy , a po złożeniu tylnej kanapy wchodziły meble ! Co najważniejsze , w srodku nie ma żadnych skrzeczeń plastików , trzeszczenia foteli itp. Widoczność jest rewelacyjna - Jest to moje 1 autko i nigdy nie mialem zadnej stuczki , przez wlasnie wysmienitą widoczność ! Jest to samochód Bezawaryjny ! - Jest to zaleta Japończyków . W zime -25stopni , odpala na dotyk ! Uważam , że jest to autko nawet za tanie na jego mozliwości i pomimo rocznika (1991r.) żadnej rdzy , blacha ocynk . W tej cenie dostaniemy Golfa II , Astre , i inne wynalazki które nawet w najmniejszym stopniu nie dorównują Maździe ! Środek w tych Mazdach jest bardzo ładny, kokpit - 0 plastiku , materiały bardzo dobrej jakości ! Aha i co najważniejsze samochód wyróżnia sie na drodze . Nigdy nie widzialem takiego autka jak moje ! Ludzie czasami pytają sie mnie na ulicy / Kierowcy na swiatłach co to za model ? Aż jestem zaskoczony . Nigdy tego samochodu nie sprzedam ! Gdyż poprostu sie nie opłaca , a nawet droższe samochody (rzędu 5000-8000zł) mogą być porównywalne do tego samochodu ! Z całego serca Serdecznie Wszystkim Polecam ! Pozdrawiam !
4,3
~lady drift
Mazda 323 IV
BG 1.3 16V 73KM 54kW
gdyby ktoś przede mną bardziej szanował, to mam wrażenie że auto by mnie przeżyło; strasznie posłuszny samochód, zachwycająco trzyma się drogi, kapitalny układ kierowniczy, precyzja prowadzenia, jest jak krążownik, super sunie, czuć prędkość na kierownicy, silnik chociaż na zdarciu to potrafi zamruczeć, hamulce świetne, skrzynia super, bagażnik-pełen wypas,b.dobra widoczność. Braki:problem z parowaniem szyb, brak klimy i elektryki, brzydka tapicerka,problem z ogrzewaniem,blacha się łatwo gnie - słabe bezpieczeństwo, mój silnik dużo spala bo szlifowany i oleju dużo pije, ale odpala na dotyk, chłodnica -cudo, elektryka super. Polecam fajny wozik, mułowaty bo słaby silnik, ale do takiej wagi auta ok, oryginalny wygląd, ładna sylwetka, można poszaleć dzięki skrzyni biegów jedynie, mazda lubi szybką zmienę biegów. Ja jestem zakochana w niej, zastanawiam się nad tuningiem, jedyne co mnie zniechęca to że poziom bezpieczeństwa chyba niemożliwy do podniesienia.Aha - na światłach bierze BMK-i i super można się nią wcinać w luki w korkach.
4,2
~dober
Mazda 323 IV
BG 1.3 16V 73KM 54kW
Wygodne, spory bagażnik, przyjemne zawieszenie, dobre hamulce, troche za słabo wyciszony silnik.Latwy do jazdy, przewidywalny w zakręcie. Typowy japończyk- lepiej jeździ niż wygląda ale o to przecież chodzi!Przynajmniej dla mnie to bezawaryjność jest najważniejsza bo frajdę z jazdy czerpię jeżdżąc motocyklem a auto mam mnie i bagaż dowieźć z punktu a do b.
Średnie spalanie dla Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
7,4
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Mazda 323 IV
BG 1.3 16V 73KM 54kW
jak na japonca przystało moze palic malo, niestety nie wszyscy chca aby palil mało:) spokojna jazda w trasie 5,5 l przy bardzo dynamicznej od 8 w góre. w miescie spokojna jazda od 6,5 l w góre a górna granica chyba nie istnieje. jezdze dynamicznie i srednie spalanie w zimie ( temp nawet -15 ) w cyklu miesszanym z przewaga duzego miasta to 9l. Przyspieszenia calkiem przyzwoite, zawieszenie ok, malo awaryjny ( przejechane do tej pory 10k km- brak problemow) przed zakupem nalezy zapoznac sie z typowymi problemami wersji BG - przerdzewiała rura wlewu paliwa - koszt oki 1000zl nowa uzywka prakrycznie niemozliwa do dostania w dobrym stanie, przegnite podluznice. Polecam samochodzik niestety nalezy dokladnie posprawdzac samochód przed zakuppem.
6,1
Mazda 323 IV
BG 1.3 16V 73KM 54kW
W skrócie - świetne auto. Polecam wszystkim, którzy za niewielką kasę chcą auta pewnego, którym można jeździć, a nie takiego, o którym ciągle trzeba myśleć. Kupiłem go od trzeciego właściciela, ale od 1994 roku auto jest w jednej rodzinie. Przejechałem od maja 2008 roku do stycznia 2009 bezawaryjnie ponad 16 tys, km i oprócz wymiany oleju i tankowania nie musiałem przy tym aucie robić zupełnie nic. Auto jest za głośne powyżej 100 km/h ale to chyba jedyny jego mankament. Sporo miejsca w środku i wystarczająca do normalnej jazdy moc. Przy spokojnej jeździe (cykl mieszany: 2/3 trasa, 1/3 miasto Poznań) spalił mi średnio 6,3 E95 co uważam za bardzo dobry wynik. Spalanie mierzone przez kilka miesięcy na odcinku ponad 7000 km. (Normalna jazda po mieście, a na trasie spokojnie: do 110, czasem do 120 km/h.) Zimą w styczniu 2009 przy bardzo dużych mrozach w podobnym cyklu jazdy spalił średnio 7,1 co uważam za jeszcze lepszy wynik zważywszy na działające cały czas ogrzewanie, opony zimowe i temperatury na zewnątrz. Na trasie latem przy spokojnej jeździe spalanie oscylowało koło 5 litrów na 100km. Trochę rdzewieje od spodu więc przy kupnie trzeba tam zajrzeć. Oleju nie bierze. Przebieg mojego egzemplarza dość niewielki bo 216 tys i raczej pewny bo jak już wspomniałem od 1994 w jednej rodzinie i wiem ile to auto jeździło. Naprawdę polecam! w razie pytań: odie1@poczta.fm
7,5
Mazda 323 IV
BG 1.3 16V 73KM 54kW
Zużycie paliwa raczej normalne jak na tą generację silników. Co do napraw i części, mimo obiegowej opinii o wysokich cenach części do japończyków, wcale nie odbiegają dużo od europejskich aut, a starczają na wiele więcej

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
nierówne obroty na ciepłym silniku
  • Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994
  • silnik
Pomóżcie bo już nie mam siły. Miesiąc temu wymieniłem rozrząd od tamtego czasu mam taki problem, a mianowicie auto na zimnym silniku chodzi super dopóki się nie rozgrzeje i nie wyłączy się ssanie...nie trzyma mi wolnych obrotów problem powtarza się gdy np. zatrzymuje auto na czerwonym, wrzucam na luz obroty spadają lub nierówno chodzą, silnik dygocze, w końcu gaśnie.Wymieniłem -świece -czujnik temperatury silnika -byłem na stacji diagnostycznej(nic nie wykazało) podnieśli mi tylko obroty -wymieniłem sondę lambdę -przeczyścili silnik krokowy Czy przyczyną może być jeszcze fakt że na górze w chłodnicy mam małą dziurkę? lub mogę mieć słabe ładowanie akumulatora?? Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podniesione wolne obrot.y
  • Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994
  • silnik
Wolne obroty podnoszące się nieregularnie na ok 1500, brak kłopotów z zapłonem po zgaszeniu silnika w takim stanie. Wersja druga: wolne obroty nie schodzą po zdjęciu nogi z gazu, czekają jakiś czas na ok 1200. Uszkodzony zawór elektryczny dodatkowego powietrza. Przerwa w jego obwodzie elektrycznym pojawiająca się nieregularnie po nagrzaniu się silnika. Wersja druga: zaworek się zacina mechanicznie. Należy "złapać" moment podniesionych obrotów i zmierzyć oporność między stykami. Jeśli jest przerwa w obwodzie, to właśnie to. Zaworek kupiłem ze szrotu razem z przepustnicą (90zl) Należy zdjąć gumy kanałów powietrza przepustnicy, zdjąć przewody płynu chłodzącego z zaworka (bo ma dodatkowe podgrzewanie). Odkręcić przepustnicę, zmienić zaworek. Mnie oberwała się uszczelka między blokiem i przepustnicą przy zdejmowaniu, więc założyłem dopasowując kawałki starej cieniutko (!) smarując silikonem wysokotemperaturowym. (uwaga jest jeszcze jeden zawór dodatkowego powietrza - termiczny, ale ten nie powodowałby raptownego podniesienia się obrotów, ale też go rozkręciłem i badałem w zamrażarce)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 IV BG