Szukaj

Informacje o Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik

Wybrane oceny

3,4
~Andrzej Lewandowski
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Samochód ma atrakcyjny wygląd, ale dużo wad konstrukcyjnych pozbawia kierowcę radości jazdy, Poprawne ustawienie kierownicy powoduje, że kierownica zasłania dużą część ekranu i pozbawia widoczności ważnych wskaźników, np. kierunkowskazów. Led kierunkowskazu na prawym lusterku też jest niewidoczny dla kierowcy. Panel sterowania klimatyzacją posiada bardzo małe pokrętło, trudne do uchwycenia palcami w rękawiczkach, obok są sensorowe włączniki, które się aktywują i przełączają ustawienia klimatyzacji podczas próby użycia pokrętła. Siedzenia bardzo twarde szybko stają się dokuczliwe. W kieszeniach drzwi przednich konstruktor umieścił, niewidoczne dla kierowcy i pasażera, klocki z zaczepami, które mogą urwać palec, gdy zaczepi się np. obrączką sięgając ręką do kieszeni drzwiowych. Oprogramowanie silnika nie zawsze realizuje podnoszenie obrotów silnika przy ruszaniu z miejsca, co skutkuje spadkiem obrotów do poziomu ok 300-400 o/minutę i dużymi drganiami silnika niezdolnego do ruszenia z miejsca. Jeszcze gorzej jest gdy zdarzy się to podczas ruszania z miejsca na nierówności. Duży hałas we wnętrzu, pochodzący od silnika, i bardziej słyszalny po stronie kierowcy. Duże szumy od nadkoli. W książce gwarancyjnej zapis pozbawiający gwarancji na części wymienione w ramach gwarancji.
2,9
~ToSz
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Byłem fanem KIA w 2011 kupiłem Venge 1.4 - super auto najpierw jeździłem ja, potem żona sprzedany po 7 latach z żalem, potem Kia Carens 1.6 kupiona w 2015 - super fajna, w wersji Biznes Line - super auto, super wykończone byłem bardzo zadowolony i w 2022 kupiłem Sportage wersja L z silnikiem 1.6 i manualną skrzynią - w kocu Kia nie zawodzi, serwis mnie zna i jest super no i się zaczęła tragedia :( jak kupowałem to widziałem że plastiki wnętrza boczków i konsoli to tandeta, widziałem że wykończenie wnętrza takie sobie, zegary elektroniczne dwa wielkie tablety to nie do końca moja bajka ALE TO KIA to się nie psuje, to jeździło mi przez 11 lat jest super, odwiedzamy serwis co 15tysięcy i nie ma tematu jeździmy. Niestety nie!!! Po 2500 km nowym autem z salonu zapalił się alarm filtra cząstek stałych - telefon do serwisu - jechać na autostradę min 50 km i min 120 i będzie ok- no to baran jedzie na autostradę jedzie przepisowe 140 od bramki do bramki i nic, dalej filtr świeci, no to Internet porady użytkowników jazda jak debil na różne sposoby i..... serwis kilka stówek, kilka litrów dwie godziny na fotelu w poczekalni oraz zalecenia serwisu - jeździć dynamiczniej, raz na tydzień dwa w trasę to problem nie powróci??? kór..a serio?? żaden baran podczas zakupu nie mówił że to auto nie nadaje się do codziennych dojazdów do pracy 19 km w jedną stronę, poprzednie KIA jeździły tę trasę przez lata i nic a tu auto za 140 tysięcy musi mieć co tydzień wycieczkę - ktoś chyba oszalał. No właśnie auto za ciężką kasę a plastiki na drzwiach i konsoli gorsze niż w Vendze, serio położysz klucze czy coś twardego to każdy zakręt, przyspieszenie czy hamowanie masz dźwiękową sygnalizację położenia auta. W identyfikacji jakości drogi pomaga też tylna część auta na wybojach słychać stuki - podobno nie zawieszenie a tylna klapa stuka??? ale to taka uroda. ale nic nowe auto trzeba dbać po 3000 km i wypalaniu filtra umówiłem się na wymianę oleju w końcu kia to auto na lata - serwis wymienił olej i filtr za całe 900pln i po kilku dniach pod autem plama - kontrolka ciśnienia gaśnie do serwisu 2km więc s duszą na ramieniu do serwisu - i uszczelka filtra się podwinęła przy wymianie?? - pytałem nie mają nowego mechanika poprzednie kijanki umieli serwisować a tej nie? na szczęście nie musiałem płacić za następną wymianę. Fanem Kia już nie jestem, wyświetlacze mają humory jak kobieta z PMS przełączają się jak lubią, obrotomierz jest leniwy czasami pokazuje zmianę z opóźnieniem kilku sekund, nawigacja jest super - kiedy działa, chyba że akurat dzisiaj nie działa więc zajebiś...e wygląda można przyszpanować ale nie włączać na dłuższej trasie bo może być wstyd (realnie zawiesza się rzadko ale jak się zawiesi trzeba wyłączyć auto - powodzenia na trasie w nieznanym mieście). Największe moje szczęście że zamówiłem to auto na początku roku i odbierając w lipcu 2022 zapłaciłem tyle że teraz oddając w rozliczeniu w salonie dostanę za nie tyle samo :) i to jest jedyny moim zdaniem plus tego auta ( ok jest przestronne, w miarę ciche i dynamiczne ale nie mam do niego zaufania i ma wiele niedociągnięć - gdyby kosztowało jak poprzedni model 85000 to ok można przymknąć oko ale auto za 140 000 tak wykonane i z takimi wadami - za tę kasę kupicie wiele lepszych aut) KIA wstyd!!
4,5
~Wilk
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Chciałem Xceeda, zmieniłem po wizycie w salonie na Sportage, w wersji Business line. Samochód większy, wygodniejszy i ma matrycowe reflektory, których Xceed nie ma w żadnej opcji wyposażenia. Polubiłem to auto, skrzynia manualna bardzo dobrze pracuje, jak w dawnych japońskich autach. Brak problemów z Gpf, jazda 30 procent miasto, 70 procent jazda pozamiejska, okazjonalnie autostrada. Auto ma kilka niedoróbek, np cykl pracy automatyczny wycieraczek, słabej jakości tworzywa, zwłaszcza kierownica, którą nędzy trzeba obszyć po gwarancji czymś porządnym. Poza tymi kilkoma szczegółami zakup jak najbardziej na plus, świetne reflektory, wreszcie jazda w nocy jest przyjemnością.
Średnie spalanie dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Jeżeli ktoś pisze, że tej wielkości auto pali w korku 6-8 l na 100 km to albo kłamie, albo ma problem ze wzrokiem, albo okłamuje go komputer. Mój tylko kilka razy pokazał wladcowe spalanie. Spr za każdym razem. Potrafi okłamać o 2l na 100km Przy prędkościach 70 - 90 bez wyprzedzeni potrafi zejść poniżej 6. Na krajówce czy autostradzie 131 na tempomscie czyli 4km/h realnie mniej w 8 się zmieści jak nie ma wiatru. Mój ma 2 wady fabryczne, serwis nic nie potrafi, plastiki fatalnej jakości, audio mocno średnie. Więcej ta marka parkować i mnie nie będzie. Średnie spalanie z 6000km niby 6,9 w co oczywiście nie wierzę. Raczej krótkie odcinki poza miastem. Miasto w weekend bez korków. Drogi lokalne. Czasem eska lub autostrada.
6,5
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
W dużym korku skacze ponad 8 litrów. Jazda po mieście zależnie od warunków i "pośpiechu" 6.0-8.0 litrów. Przejazd przez miasto bez korków 1-2 postoje na światła - najmniej 5.0 litra na odcinku ok 12 km. Częste dojazdy poza miasto około 35 km - zawsze spalanie 5.3-5.8 drogi 70-90km/h zależne od klimy itp. Średnie spalanie z 8500km - 6.4L/100km. Żona wykręciła 4.8 na 17km odcinku w połowie przez miasto. W mojej opinii spalanie powyżej 7.5 litrów bez korków to nie wina silnika lecz nogi kierującego
8,1
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Do oszczędnych nie należy. W szczególności na trasach 130 i więcej trudno mu zejść poniżej 8.5 litra, przy jezdzie z bagażem w 4 osoby spalanie ponad 9 litrów na 100, nie zdarzyło mi się spalać więcej niż 9.5 na dłuższych odcinkach... jednak w mieście jest to całkiem realne.

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 16
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
3 komentarze
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
5 komentarzy
awaria filtra gpf
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 74
Nie 8
Gdy samochód miał przejechane 2 050 km zaświeciła się kontrolka wskazująca na konieczność kontynuowania jazdy, aby zregenerować filtr cząstek stałych. Dzwoniłem do serwisu i powiedziano mi, abym przejechał kilkadziesiąt kilometrów z większą prędkością i wtedy kontrolki zgasną. Tak zrobiłem i to kilkukrotnie i nic z tego nie wyszło. Kontrolki nie zgasły. Dwa tygodnie temu zadzwoniłem z powrotem do serwisu, bo chciałem się umówić na skasowanie błędów. Z powrotem się dowiedziałem, że muszę przejechać dłuższy odcinek z prędkością ponad 2 tys. obrotów. Usłyszałem także, że mogą mi wypalić filtr, ale będę musiał zapłacić 450zł. Naprawa na mój koszt. Usłyszałem także - „Wiedział Pan jaki samochód kupuje”. Zero pomocy ze strony serwisu. Samochód z gwarancją, praktycznie nowy, bo co to jest 2 tysiące kilometrów i zapalone kontroli. Dziwi mnie stwierdzenie, że „Wiedział Pan jaki samochód kupuje”. Ja wiedziałem, że kupuję samochód NOWY i teoretycznie nieprędko powinienem się spotkać z mechanikiem. Dlaczego mam płacić 450zł. za usługę w samochodzie, który dopiero wyjechał z salonu. Pojechałem na pierwszy przegląd, ale już do innego salonu. Tam bezpłatnie wypalono mi filtr. Sprawa pewnie wróci. No chyba, że wcześniej zadzwoni KIA i poinformuje o usterce fabrycznej i ją usunie. Zobaczymy ???
57 komentarzy
Kia Sportage V SUV