Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Bardzo fajne i proste auto. Nie miałem żadnych problemów z awariami. Wystarczy tankować i jeździć. Konstrukcja samochodu jest prosta, więc koszty utrzymania są znikome. Jak ktoś nie wymaga "segmentu premium" a jedynie chce niezawodne i w miarę nowoczesne auto do jazdy na co dzień, to będzie zadowolony. Wolnossący silnik z taką pojemnością to już niestety coś raczej nie do dostania w nowszych rocznikach. Wszędzie tylko trzycylindrowe 1.0 lub 1.2 turbo. Takie 1.6 bez problemu przeżyje je wszystkie.
2,9
~Tomasz
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Auto kupiłem używane. Zachęcały: Niski przebieg (60 tys.), pewne źródło i niespełna 4 lata, idealny stan, dobre wyposażenie. Po miesiącu się z radością się go pozbyłem. Rozczarowały mnie: przeciętne właściwości jezdne (zbyt czułe wspomaganie na łukach, przez co ciężko wyczuć auto); hałas (wycie silnika powyżej 110, szum opon wewnątrz), słabe zabezpieczenie antykorozyjne, fatalna skrzynia biegów, irytujące oświetlenie wewnątrz, sławny słaby lakier, kiepskie zawieszenie (na nierównościach chybie się jak pudełeczko zapałek). I30 jest stworzone do miasta, dla ludzi w podeszłym wieku, niewymagającym dużo od auta.
4,4
~sebastian
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
ogólnie bardzo przyzwoity samochód za nieduze pieniądze. Na starcie sporo tańszy od konkurentów a oferujący wiele przemyślanych rozwiązań. Dużo miejsca z przodu i z tyłu, skórzana, multifunkcyjna kierownica, poduszki, kurtyny, bardzo dobre audio, USB (koniec z wożeniem 30 plyt - wystarczy 1 pendrive), climatronic. Minusem może być układ kierowniczy który mógłby być bardziej bezpośredni w działaniu, jest dobry ale konkurencja ma lepsze wyczucie nawierzchni i zachowania samochodu. Silnik bardzo przyzwoity, oszczedny do 3500 obrotów - spalanie około 7 litrow. Powyzej 4000 dyznamiczny i spalanie rosnie do 8.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Auto bardzo przyzwoite jak na swoją klasę. Zawieszenie twarde, przez co czuć nierówności drogi, jednak nie przeszkadza to w jeździe. W cyklu miejskim przy zastosowaniu zasad eco driving auto spala ok 7,4 litra/100 km. Na trasie udało mi się zejść do poziomu 5,4 l/100 km przy średniej prędkości 42 km/h. W cyklu mieszanym auto spaliło mi 6,5 l/100 km. Maksymalna prędkość z jaką jechałem w tym teście to 80-100 km/h. Auto przyjemne w użytkowaniu. Wnętrze ładnie wykończone. Auto wygodne, funkcjonalne i pojemne. Nie stwarza problemów natury technicznej, przez co jego eksploatacja nie nadwyręża portfela właściciela.
5,6
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
wyniki podaje ze wskazan komputera. Zeczywiste spalanie trudno policzyc przy tankowaniu od wybicia mozna dolac jeszcze ok 10l (raz zatankowalem 61l!). przejechalem ok 10000km wszystko zima na krutkich trasah po ok 20km czasem 100 (klima wylaczona). miasto stanowi ok 10% przebiegu. jezdze bardzo ekonomicznie(stosuje tzw technike pulsacyjna). na jezdzie testowej przed zakupem spalanie ponad 11l(gaz do dechy zmina biegow przy 6500 obr/min v max 190km/h). Po dotarciu spalanie nie spadlo, to swiadczy o dokladnym wykonaniu elementow silnika i ukl. przeniesienia napedu. Jestem bardzo zadowolony, nie musze zakladac gazu.
7,7
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
W mieście średnia to około 8 litrów przy dynamicznej jeździe. Średnia z 500 km autostradą przy prędkości pomiędzy 130-170 km/h wyniosła po ostatniej jeździe 8.3 litra. W miarę elastyczny na wysokich prędkościach.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
10 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Silnik zagazowany przy przebiegu 110 tys.km, jak na razie przejechane niewiele zaledwie 20 tys.km, na instalacji Zavoli Winner. Ale mogę się już podzielić pierwszymi spostrzeżeniami. Silnik dobrze zniósł montaż, do tego dobre strojenie bo nie musiałem wracać na poprawki. Spalanie ychodzi mi ok 10l/100km więc naprawdę bardzo przyzwoicie. Do tego jeśli chodzi o moc to nie mam...
5,0
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Wszystko poszło sprawnie i szybko,samochód nie traci na mocy,nie odczuwam różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie.Bardzo dobrze dobrane komponenty.Z resztą to już mój trzeci samochód montowany w tej firmie na przestrzeni 4 lat.Wiedzą jak dobrać części i jak je zamontować.Spalanie prawie takie samo jak na benzynie.Bardzo dobra estetyka montażu.
4,5
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Bardzo dobrze pracuje na gazie,jestem po przeglądzie po 10000km i nie mam zastrzeżeń.Spalanie prawie jak na benzynie,nie szarpie,nie gaśnie.Założona bardzo profesjonalnie.Firma solidna,wszystko jest tak jak obiecali.
Hyundai i30 I Hatchback