Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 964 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Scirocco 1.4, LHD

VW Scirocco 1.4, LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1280 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
73%
Ochrona dziecka
53%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 87 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Jednak pomiary obciążenia wykazały, że głowa kierowcy pomimo ochrony poduszki powietrznej miała kontakt z kierownicą, auto straciło część punktów. Pomiary pokazały ponadto dobre zabezpieczenie kolan, ud oraz miednicy kierowcy oraz pasażera. VW był w stanie udowodnić, że zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej w czasie zderzenia bocznego była wystarczająca oraz 'dobra' podczas bardziej poważnego zderzenia ze słupem. Zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa podczas zderzenia od tyłu również 'dobre'.

Uderzenie przodem
12,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,5pkt
Zderzenie ze słupem
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

36 pkt | 73 %

VW ostatnio wprowadził poprawki do fotelika Bobsy G0/1 ISOFIX i przystosował Bobsy G1 ISOFIX do stosowania w Scirocco. Testy Euro NCAP przeprowadzono z użyciem nowych fotelików i komentarz oraz ocena nie odnoszą się do poprzednich wersji. Przednie przesunięcie głowy 3-latka umieszczonego w foteliku przodem do kierunku jazdy nie było nadmierne. W przypadku obu dzieci boki fotelików spisały się dobrze w czasie zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest zupełnie jasna. Słabe oznaczenia nie odpowiednio ostrzegają o niebezpieczeństwie używania fotelika na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
10,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0/1 ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
9,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G1 ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

19 pkt | 53 %

Zderzak i przednia krawędź otrzymały maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Maska zapewnia marginalną amortyzację w większości krytycznych dla głowy dziecka obszarów i 'bardzo słabą' w przypadków głowy dorosłego.

Głowa
7,1 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

ESC jest standardowym wyposażeniem Scirocco w Europie. Auto posiada również system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy oraz przedniego pasażera.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę