Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 964 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW ID.3 'Pro', LHD

VW ID.3 'Pro', LHD
2020
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1857 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
88%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.3 pkt | 87 %

  Przedział pasażerski VW ID.3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. VW wykazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach Konstrukcja przedniej części ID.3 nie spowodowała nadmiernego odkształcenia w barierze testowej, co wskazuje na dość łagodną strukturę przedniej części pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla  wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra, za wyjątkiem klatki piersiowej, w przypadku której odczyty kompresji żeber wykazały marginalną ochronę. W ocenie ochrony w przypadku wypadnięcia manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słabe, pomimo iż pomiary manekina były dobre. ID.3 wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. VW ID.3 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec skutkom wtórnym kolizji. Samochód posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość na adres służb ratowniczych z podaniem lokalizacji pojazdu.  

Uderzenie przodem
14,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
11,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

  Zarówno w zderzeniu czołowym jak i bocznym zderzeniu z barierą, ochrona wszystkich krytycznych części ciała była dobra. W związku z czym ID.3 otrzymał maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których ID.3 został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie. 

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
KidFix II XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
KidFix II XP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38.8 pkt | 71 %

  Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy również została oceniona jako dobra, dzięki czemu pojazd otrzymał maksymalną liczbę punktów. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, rowerzyści, a także inne pojazdy. System wykazał się marginalną  skutecznością działania w przypadku pieszych, natomiast rekcja systemu na rowerzystów była odpowiednia. W większości przypadków unikano kolizji lub znacznie ją ograniczano. System nie wykrywa pieszych z tyłu samochodu, w związku z czym nie przeprowadzono testów podczas cofania pojazdu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,5 pkt
Głowa
14,3 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,3 pkt
AEB Pieszy
6,0pkt
AEB Rowerzysta
6,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

14.2 pkt | 88 %

  System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. VW ID.3 wyposażony jest również w system monitorowania kierowcy, który dzięki kamerze potrafi określić, czy kierowca jest czujny i skupiony na prowadzeniu pojazdy, czy też jest osłabiony przez zmęczenie lub inne czynniki. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszenia w stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę i radar do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,7 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry