Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 940 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Pionowe przesunięcie kierownicy było ponad normę, co może powodować zagrożenie kierowcy niższego wzrostu. Przednie pasy wyposażono w napinacze wraz z ogranicznikami napięcia, w razie poważnych wypadków. Sztywne elementy poniżej deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia kola i górnych partii nóg. Tylne przesunięcie pedału hamulcowego to z kolei zagrożenie dla stóp kierowcy. Tylko 2-pktowy centralny tylny pas może powodować obrażenia kręgosłupa i brzucha.
Boczne szyby nie pękły, co dość niezwykłe, a głowa kierowcy uderzyła o nie tak mocno, że mogło to spowodować poważne obrażenia. Inne obszary pozostają bezpieczne, chociaż nacisk na klatkę piersiową redukuje silna interakcja oparcia fotela i pleców manekina. Mimo wszystko wynik Polo za tą część dość wysoki.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 11 pkt (69%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 36 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona bardzo słaba, przód auta bardzo agresywny. Dużo lepszy wynik amortyzacji krytycznych dla głowy pieszego obszarów. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka powietrzna pasażera stanowi poważne ryzyko obrażeń dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Tylko niejasny rysunek i łatwa do usunięcia nalepka na przedniej szybie nie stanowią ostrzeżenia przed tego rodzaju niebezpieczeństwem. Fotelik 3-latka nie wypadł najlepiej. Mimo, że w przypadku 1,5-rocznego dziecka zastosowano fotelik tyłem, to ochrona stóp nie jest pełna. Podobnie słabo wypada zabezpieczenie głowy w trakcie zderzenia czołowego. |
|
1,5 - letniego | Roemer Baby-Star tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Bobsy G1tyłem do kierunku jazdy |