Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 964 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Passat 1997

Passat był, jak dotąd, jedynym autem testowanym jako model z kolumną sterowniczą po prawej stronie. Jak wszyscy, producenci, VW był zobowiązany dostarczyć auta dwóch rodzajów. Podczas zderzenia czołowego, samochód został uderzony z dostatecznie dużą siłą, by wgiąć przednią część po stronie kierowcy, co normalne dla tego testu. Passat spełnia wymogi bezpieczeństwa, które zaczną obowiązywać od 1998 roku. Bardzo dobre wyniki testów dynamicznych, chociaż twarde elementy poniżej deski rozdzielczej mogą powodować ryzyko obrażeń kolan, ud i miednicy.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1269 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przedni panel po stronie kierowcy został wgnieciony o 68 mm. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie testu. Drzwi kierowcy był bliskie otwarcia podczas zderzenia. Kierownica została przesunięta w tył o 85 mm i do góry o 15 mm. Zanotowano również uszkodzenie podłogi: pedał hamulcowy został cofnięty o 91 mm. Ocenę ochrony głowy kierowcy obniżono do "wystarczającej" z powodu braku stabilnego kontaktu z poduszką powietrzną. Bardzo dobre zabezpieczenie szyi, a pasy bezpieczeństwa pomagają utrzymać bezpieczną odległość klatki piersiowej od kierownicy. Dużo gorszy wynik ochrony kolan i górnej partii nóg. Zagrożenie stanowi drążek sterowniczy oraz twarda obudowa kolumny sterowniczej. Niewielkie uszkodzenie podłogi i dzięki temu "bardzo dobra" ocena bezpieczeństwa stóp i kostek pasażera. Niestety nacisk pasów może powodować obrażenia klatki piersiowej. Podobne ryzyko jeśli chodzi o uda, kolana i miednicę. Wyniki zabezpieczenia pasażera nie zostały zmodyfikowane o stopień uszkodzenia auta.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Nowy Passat wypadł całkiem dobrze w teście zderzenia bocznego, spełniając wymagania dla nowych modeli, które zostanę wprowadzone w przyszłym roku. Niestety ochronę brzucha kierowcy oceniono na "słabą". Ochrona głowy - "bardzo dobra", tylko "wystarczająca" w przypadku klatki piersiowej i miednicy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 8 pkt (50%)
Zderzenie boczne 11 pkt (69%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 17 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Zabezpieczenie dziecka

Świetny wynik zabezpieczenia głowy dziecka: 4 z 6 testowanych obszarów spełnia wymagania. Słabsza ochrona nóg. Ogólnie rezultat na 2 gwiazdki.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Volkswagen Passat