Przedział pasażerski Toyoty Yaris pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów również wykazały marginalną ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera, dodatkowo ze względu na potencjalnie szkodliwe elementy deski rozdzielczej, zostały doliczone punkty karne. Niewielka waga Yarisa i łagodna konstrukcja przodu pojazdu nie stanowiły dużego ryzyka dla pasażerów podczas zderzenia czołowego z przesunięciem. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub odpowiednia dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako marginalna ze względu na przemieszczenie manekina na drugą stronę pojazdu. Yaris wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Toyota Yaris posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec skutkom wtórnym kolizji. Samochód posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość na adres służb ratowniczych z podaniem lokalizacji pojazdu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Yaris otrzymał maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Niejasne informacje zawarte w instrukcji obsługi sprawiły, że instalacja pewnych typów fotelików była niemożliwa. Wszystkie typy fotelików dla których Yaris został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy również została oceniona jako dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, rowerzyści, a także inne pojazdy. System wykazał się odpowiednią skutecznością działania, w większości przypadków unikano kolizji lub znacznie ją ograniczano. System nie wykrywa pieszych z tyłu samochodu, w związku z czym nie przeprowadzono testów podczas cofania pojazdu.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Toyota Yaris wyposażona jest również w system monitorowania zmęczenia kierowcy, który dzięki kamerze potrafi określić, czy kierowca jest czujny i skupiony na prowadzeniu pojazdy, czy też jest osłabiony przez zmęczenie lub inne czynniki. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszenia w stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę i radar do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.