Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (11 127 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Yaris 1.3 'Active', LHD

Toyota Yaris 1.3 'Active', LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1043 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
60%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 89 %

Podczas zderzenia czołowego kabina dla podróżnych pozostała stabilna. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera zajmującego przednie miejsce.Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony zostanie zagwarantowany dla pozostałych pasażerów, zajmujących inne miejsce. Maksymalna ilość punktów została przyznana za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała kierowcy. W teście bariery bocznej ochrona wszystkich obszarów ciała została oceniona jako dobra. W cięższym teście słupa bocznego nastąpiły komplikacje – poduszka powietrzna kurtynowa została przycięta przez filary przedniej szyby, co zostało uznane za karalne. Podczas testu odczyty wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Fotele i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
15,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,5pkt
Zderzenie ze słupem
6,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Podczas zderzenia czołowego testu bariery bocznej ochrona dziecka 3-letniego była wystarczająca. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System jasno informujący kierowce o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. Stałe etykiety mówiące o zagrożeniu płynącym a nieodpowiedniego ustawienia fotelika dziecka, względem aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
11,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Baby Safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,2pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

21 pkt | 60 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski w przeważającej mierze zapewniał słabą ochronę. W obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka, maska zapewniała dobrą ochronę. Podobnie jak w przypadku obszarów mogących zostać uderzone przez głowę osoby dorosłej.

Głowa
15,3 pkt
Miednica
0,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach, w większości krajów europejskim. System spełnia wymogi Euro NCAP. System przypomnienia o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia