Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 899 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Yaris zapewnia bezpieczne wnętrze podczas zderzenia czołowego. Przednie poduszki powietrzne dostępne są jako wyposażenie standardowe i zapewniają stabilną, dobrą ochronę. Pasy bezpieczeństwa wyposażone są w obrotowe napinacze z ogranicznikami napięcia, kontrolują w pełni przednie przesunięcie podczas zderzenia. Minusem jest tylko 2-pktowy centralny tylny pas.
Yaris nie straciła ani jednego punktu za test zderzenia bocznego, co jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych w standardzie jest znaczące. Mimo wszystkie niezwykłe przeciążenia, powodują przemieszczenie głowy manekina na zewnątrz auta. Boki auta wykonano ze specjalnego materiału, amortyzują miednicę i brzuch, chociaż w przypadku manekina pomiary wykazują raczej nacisk.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 38 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
2 z testowanych krytycznych dla ochrony nóg obszarów wykazało słabą amortyzację. Pozostałe punkty za ten test pochodzą za rezultat zabezpieczenia głowy pieszego. Wyniki są podobne jak innych aut tej klasy. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Toyota nie rekomenduje konsumentom konkretnych fotelików, poleca za to takie do przeprowadzenia testów. Etykieta umieszczona na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega o śmiertelnym niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Pasy na tylnych siedzeniach są dostosowane do montażu fotelików. Producent polecił siedzenia przodem do kierunku jazdy. Obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera było więc zbyt duże podczas zderzenia czołowego. |
|
1,5 - letniego | Roemer Prince przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy |