Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta terenowe |
Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
Masa | 1620 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Podczas pierwszego testu, poduszki powietrzne z powodu wady czujnika nie uruchomiły się w porę. Toyota naprawiła system i wcześniej wadliwe oprogramowanie, a Euro NCAP zezwoliło na powtórny test. Tym razem poduszki powietrzne spisały się dużo lepiej. Producent poinformował, że nie zamierza ulepszać już sprzedanych aut. Pomimo osłaniającej poduszki powietrznej, kolana kierowcy miały kontakt z obudową kolumny sterowniczej.
RAV4 uzyskało komplet punktów za wyniki testów zderzenia bocznego i ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 21 pkt (75%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 49 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Brak punktów za ochronę oferowaną przez krawędź przednią. Lepiej w przypadku zderzaka i maski - z pewnością zostały zaprojektowane z myślą o ochronie pieszych. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Mimo wszystko informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna by spełnić wymogi Euro NCAP. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |