Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone w manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz dla tych siedzących na różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna na podstawie odczytów ściśnięcia z manekina. Na pełnej szerokości sztywnej bariery czołowego uderzenia ochrona kierowcy i pasażerów tylnych manekinów została oceniona jako dobra, z wyjątkiem piersi, których ochrona była wystarczająca. W teście barier bocznych, Prius zdobyła maksymalną liczbę punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Jednak w cięższym teście bocznym odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wskazały słabą ochronę, wszystkie inne obszary ciała są dobrze chronione. Przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. Prius jest standardowo wyposażony w Toyota Safety Sense, który zawiera autonomiczny system hamowania awaryjnego. NCAP ujawniła wysoką wydajność tego systemu, samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów.
W czołowym teście zderzeniowym czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich części ciała manekina zastępującego 10letnie dziecko, i wszystkich części oprócz klatki piersiowej dla manekina zastępującego 6letnie dziecko. W zderzeniu bocznym, maksymalną liczbę punktów zdobył zarówno 6 i 10 letni manekin, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić założenie fotelika tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera. Dzięki jasnym informacjom przekazywanym kierowcy dotyczących statusu poduszki powietrznej system został nagrodzony.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów, z dobrymi wynikami na wszystkich miejscach testowych. Ochrona miednicy była w większości dobra, w niektórych obszarach na zewnętrznych krawędziach słaba. Autonomiczny system hamowania awaryjnego Prius jest w stanie wykrywać pieszych. W testach Euro NCAP, system wypadł dobrze, udało mu się uniknąć zderzenia lub zmniejszyć jego siłę w zdecydowanej większości przypadków.
Toyota Safety Sense jest standardowym wyposażeniem. Obejmuje on autonomiczny układ hamulcowy, który działa przy prędkościach autostradowych i pokazał dobre wyniki w testach Euro NCAP. System asystenta pasa ruchu, który ostrzega kierowcę jeśli dryfuje on na pasie. System bazy fotoradarów z ogranicznikiem prędkości informuje kierowcę o ograniczeniach prędkości i pomaga ustawić dopuszczalną prędkość.