Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (11 000 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Toyota Previa 2003

Euro NCAP zezwoliło na powtórny test Toyoty po wprowadzonych poprawkach. Previa spisała się całkiem dobrze w trakcie zderzenia bocznego z powodu wysokiego ustawienia foteli. Równie przyzwoity wynik zderzenia czołowego, mimo, że nacisk na klatkę piersiową kierowcy był nieco ponad normę. Zarówno kierowca jak i pasażer, choć w mniejszym stopniu, ryzykują obrażenia kolan ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Słaba ochrona dziecka, podobnie pieszego - sztywny i "nieprzyjazny" przód.
Ogólne dane auta
Klasa Roadstery
Nadwozie minivan
Masa 1740 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

System zabezpieczeń kierowcy zawiera jednostopniową poduszkę powietrzną oraz pas z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Niestety nie wyeliminowały one ryzyka obrażeń klatki piersiowej. Wszystkie pasy 3-pktowe.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Previa spisuje się dobrze w tym teście, tak jak przewidywano. Auto straciło punkty tylko za zbyt silny nacisk pleców manekina na oparcie fotela, co w pewnym stopniu redukuje wynik pomiarów obciążenia klatki piersiowej.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 5 pkt (18%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 31 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko niektóre obszary maski, krytyczne dla głowy dorosłego oferują ochronę. Zderzak i przednia krawędź pozostają "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Dla 3-latka wybrano fotelik przodem do kierunku jazdy, rekomendowany przez Toyotę Britax Romer Duo. Przytwierdzono go przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Młodsze "dziecko" testowało fotelik tyłem - Britax Romer Baby Safe, tu zastosowano zwykłe pasy. Głowa starszego, a klatka piersiowa obu były zagrożone w czasie zderzenia czołowego. Dużo lepiej jeśli chodzi o zderzenie boczne. Trwały rysunek na końcu przedniego panelu i etykieta tekstowa po obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzegają o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko poduszki powietrznej.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Toyota Previa