Euro NCAP zezwoliło na powtórny test Toyoty po wprowadzonych poprawkach. Previa spisała się całkiem dobrze w trakcie zderzenia bocznego z powodu wysokiego ustawienia foteli. Równie przyzwoity wynik zderzenia czołowego, mimo, że nacisk na klatkę piersiową kierowcy był nieco ponad normę. Zarówno kierowca jak i pasażer, choć w mniejszym stopniu, ryzykują obrażenia kolan ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Słaba ochrona dziecka, podobnie pieszego - sztywny i "nieprzyjazny" przód.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Roadstery |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1740 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
System zabezpieczeń kierowcy zawiera jednostopniową poduszkę powietrzną oraz pas z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Niestety nie wyeliminowały one ryzyka obrażeń klatki piersiowej. Wszystkie pasy 3-pktowe.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Previa spisuje się dobrze w tym teście, tak jak przewidywano. Auto straciło punkty tylko za zbyt silny nacisk pleców manekina na oparcie fotela, co w pewnym stopniu redukuje wynik pomiarów obciążenia klatki piersiowej.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
5 pkt (18%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
31 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Tylko niektóre obszary maski, krytyczne dla głowy dorosłego oferują ochronę. Zderzak i przednia krawędź pozostają "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Dla 3-latka wybrano fotelik przodem do kierunku jazdy, rekomendowany przez Toyotę Britax Romer Duo. Przytwierdzono go przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Młodsze "dziecko" testowało fotelik tyłem - Britax Romer Baby Safe, tu zastosowano zwykłe pasy. Głowa starszego, a klatka piersiowa obu były zagrożone w czasie zderzenia czołowego. Dużo lepiej jeśli chodzi o zderzenie boczne. Trwały rysunek na końcu przedniego panelu i etykieta tekstowa po obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzegają o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko poduszki powietrznej.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy
|