Picnic oferuje kompleksową ochronę i mimo, że jest jednym z mniejszych testowanych MPV, był bliski wyniku drugiego w grupie, należącego do Renault Espace. Zanotowano jednak pewne ryzyko obrażeń kolan i górnej partii nóg kierowcy oraz pasażera w trakcie zderzenia czołowego, obszar stóp również wymaga dopracowania. Bardzo dobry rezultat testu zderzenia bocznego, chociaż nacisk na klatkę piersiową kierowcy nieco za duży. Zamieszczono również etykiety ostrzegające o niebezpieczeństwie, jakie stanowi dla dziecka, poduszka powietrzna pasażera. Rozczarowuje fakt, że Toyota nie poleca konsumentom żadnego konkretnego modelu fotelika.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1450 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja kabiny pasażerskiej zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, chociaż uszkodzenie podłogi po stronie kierowcy było znaczne. Obie przednie poduszki powietrzne spisują się świetnie. Euro NCAP zauważyło jednak, że twarda obudowa kolumny sterowniczej oraz sztywne elementy poniżej deski rozdzielczej mogą powodować urazy kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Minusem jest tylko 2-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Picnic chroni pasażerów, chociaż kierowca narażony jest na obrażenia klatki piersiowej. Podobnie jak i u innych aut, wysokość Picnic´a zapewnia przewagę nad modelami przeciętnych wymiarów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
37 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona głowy pieszego na poziomie przeciętnej. W przypadku nóg dużo słabsza, chociaż zderzak oferuje pewną amortyzację. Jest jednak jeszcze wiele do zrobienia na tym polu. |
Zabezpieczenie dziecka |
Euro NCAP nagrodziło nalepki na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy w 3 językach, ostrzegające przed umieszczaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Mimo wszystko, byłoby lepiej gdyby etykiety były umieszczone również po stronie pasażera, łatwe do zobaczenia przez osobę instalującą fotelik. Toyota nie rekomenduje konsumentom konkretnego modelu fotelika, chociaż poleca takie do testów. Generalnie spisują się one dobrze w czasie zderzenia bocznego, słaba kontrola przedniego przesunięcia podczas czołowego. Tylne pasy 3-pktowe, z dodatkowym zabezpieczeniem, ułatwiającym montaż fotelika.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|