Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Poduszka powietrzna umieszczona pod kierownicą chroni kolana i uda kierowcy. W przypadku pasażera dobrze sprawdza się poduszka pod siedzeniem oraz tradycyjny pas bezpieczeństwa. Oba systemy spisują się, a pomiary wskazują dobrą ochronę. Toyota wykazała, że zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerom różnych rozmiarów w różnych pozycjach. Auto zdobyło komplet punktów za zabezpieczenie pasażera. Podczas zderzenia ze słupem, duży nacisk na żebra obniżył ocenę ochrony klatki piersiowej do 'marginalnej'. Również 'marginalna' osłona szyjnego odcinka kręgosłupa.
W pierwszym teście zderzenia bocznego, część mocowania ISOFIX przy foteliku 3-latka oderwała się, ale mocowania auta pozostały nietknięte. Toyota tłumaczy problem zmianą materiału z jakiego wykonywany jest fotelik Britax-Römer - zarządzono już zmiany w produkcji. Producent zobowiązał się do poinformowania właścicieli o usterce i zaproponowania wymiany fotelików. Z tych powodów Euro NCAP zezwoliło na powtórny test. Ten wypadł dużo lepiej. Jednak głowa 3-latka podczas zderzenia nie była prawidłowo chroniona i miała kontakt z fotelikiem drugiego dziecka. Britax-Römer wprowadził poprawki do instrukcji obsługi oraz etykiet by uniknąć ryzyka zbyt dużego obciążenia mocowań ISOFIX na skutek złej instalacji. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie spełniła wymagań Euro NCAP. Plusem jest czytelne ostrzeżenie przed umieszczaniem fotelika w w/w sposób bez dezaktywacji fotelika. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została wystarczająco oznaczona.
Zderzak iQ zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Również dobry wynik jeśli chodzi o krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski, słabiej w przypadku dziecka.
ESC jest standardowym wyposażeniem auta we wszystkich krajach Europy. System przypominający o zapięciu pasów również montowany jest w standardzie przy wszystkich fotelach.