Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone w manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Poduszka powietrzna kierowcy pozostała niewystarczająco napełniona aby zapobiec osiągnięcia kontaktu z podłożem, głowa dotknęła kierownicy przez materiał poduszki. Mimo, że odczyty z manekinów nie były niebezpieczne, wynik punktowy został obniżony i ochrona została odpowiednio oceniona. Ochrona manekina pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona została oceniona jako dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej kierowcy której ochronę oceniono jako wystarczającą oraz ochrony klatki piersiowej pasażera tylnej kanapy, którą oceniono również jako wystarczającą. W obu próbach bocznego uderzenia, zarówno zderzenia z barierą jak i cięższego zderzenia z słupem, Hilux zdobył maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Podobnie dla ochrony kręgów szyjnych testy wykazały, że ochrona zapewniona przez przednie fotele oraz zagłówki była dobra w przypadku uderzenia w tył, także ocena geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę. Zwiększoną ochronę kręgów szyjnych zapewnia autonomiczny system hamowania awaryjnego dostępny jako część opcjonalnego pakietu nie zawartego w tej ocenie.
W czołowym teście zderzeniowym napięcie szyi oraz przeciążenia klatki piersiowej wykazały odpowiednio marginalną i słabą ochronę tych części ciała u manekina dziecka 6 letniego. Ochrona manekina dziecka 10 letniego była dobra z wyjątkiem wystarczającej ochrony szyi; przy uderzeniu bocznym ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. Hilux posiada automatyczny system dezaktywowania przedniej poduszki pasażera kiedy np. dziecięcy fotelik ustawiony przeciwnie do kierunku jazdy jest zamontowany na tym miejscu. System spełnił wymagania Euro NCAP i został doceniony. Wszystkie foteliki dla których Hilux jest zaprojektowany mogą zostać w nim zamontowane. Jednak, grupa 1 ISOFIX fotelików wymaga uwagi aby zapewnić prawidłową instalację, a środkowe miejsce tylnej kanapy jest uznane przez Toyotę jako niewłaściwe dla fotelików dziecięcych, aczkolwiek fotelik może być tam prawidłowo zamontowany.
Pokrywa silnika zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę na prawie całej powierzchni z kilkoma gorszymi wynikami wzdłuż przedniej krawędzi oraz na słupkach przedniej szyby. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego oraz ochrona miednicy była dobra dla wszystkich sprawdzanych punktów. Autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania pieszych jest dostępny jako opcja i jego działanie nie jest uwzględnione w tej ocenie.
Hilux posiada standardowo system przypominania o pasach dla przednich i tylnych miejsc. Pozostałe elementy związane z Systemami Bezpieczeństwa są dostępne w opcjonalnym pakiecie bezpieczeństwa i nie są ujęte w tej ocenie.