Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1145 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Konstrukcja i system zabezpieczeń zapewnia dobrą ochronę, a co częste w przypadku małych aut, brak przestrzeni by dobrze chronić kolana kierowcy. Źródłem zagrożenia w tym przypadku mogą być kolumna sterownicza i zapłon. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Cień na dobrą notę rzuca fakt, że pas można zapiąć również przy niepełnym zamocowaniu siedzenia, co jest niebezpieczne.
Corolla w tym teście wypadła dobrze, pomimo braku bocznych poduszek powietrznych. Jednak tył głowy kierowcy uderzył o panel B, który jednak osłonięto plastikowa obudową, by uchronić przed ewentualnymi obrażeniami. Żebra manekina uderzyły o bok fotela i drzwi, a nacisk na brzuch ze strony poręczy stanowią poważne zagrożenie również dla miednicy.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 36 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Maska zapewnia amortyzację krytycznych dla głowy pieszego obszarów, ale boki i przód auta pozostają "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
3-latka umieszczono w foteliku przodem do kierunku jazdy, przymocowanym przy użyciu ISOFIX, który wypadł całkiem dobrze podczas zderzenia czołowego, słabiej w trakcie bocznego. Ochrona młodszego dziecka słaba podczas obu testów dynamicznych. Fotelik tyłem był zbyt duży jak na małą Corollę. |
|
1,5 - letniego | Babysitter tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Takata G-Childtyłem do kierunku jazdy |