Kabina pasażerska pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Odczyty z czujników na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, Corolla wykazała dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała i model zdobył maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, innych regionów ciała dobra. Siedzenia i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył.
Na podstawie fikcyjnych odczytów w badaniach dynamicznych, model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Ochrona dziecka 3-letniego podczas testów zderzenia czołowego została oceniona jako dobra.W teście zderzenia bocznego, ochrona obojga dzieci była prawidłowa, zminimalizowane ryzyko urazów głowy w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu.Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system został nagrodzony. Należało zachować szczególną ostrożność podczas montażu ISOFIX na tylnych siedzeniach, jednak w większości foteliki dla dzieci mogą być instalowane bez ograniczeń. Od września, informacje w instrukcji użytkownika zostaną zmienione i ocena odzwierciedla tę zmianę. Fizyczna instalacja urządzeń przytrzymujących dla dzieci w starszych samochodach jest możliwa, ale należy uważać, ze względu na informacje w instrukcji, które mogą być niejasne.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich badanych obszarach. Jednak przednia krawędź maski oferowała przeważnie słabą ochronę miednicy w przypadku uderzenia pieszego. Powierzchnia pokrywy maski w większości przypadków oferowała dobrą ochronę w przypadku uderzenia głowy pieszego.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymogi Euro NCAP. Systemu przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca, jest elementem standardowym. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.