Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1060 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Drzwi kierowcy pozostały prawie niezniszczone, a kabina pasażerska - stabilna. Kontakt głowy kierowcy z poduszką powietrzną pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Obszar kolan nie jest bezpieczny, szczególnie duże ryzyko w innych pozycjach kierowcy. Źródłem potencjalnych obrażeń pozostaje również kolumna sterownicza, mimo obicia amortyzującego uderzenie.
Głowa kierowcy uderzyła o centralny panel, łamiąc klamrę pasa. Jednak odpowiednie obicie zapewnia ochronę. Dolna część klatki piersiowej obciążona jest z kolei ze strony drzwi.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
Zderzenie boczne | 12 pkt (75%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 15 pkt (54%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 34 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Połowa krytycznych dla głowy pieszego spełnia wymagania. Ochrona nóg, a co za tym idzie wynik krawędzi przedniej - powyżej przeciętnej. Zderzak nadal pozostaje agresywny i wymaga poprawek. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Tylne pasy bezpieczeństwa dostosowane są do montażu fotelików. Toyota zarekomendowała foteliki przodem do kierunku jazdy, kompatybilne z pasami auta. Producent nie poleca konsumentom konkretnego modelu fotelika. W czasie zderzenia czołowego, bardzo dobre zabezpieczenie głowy dziecka. Słabiej w przypadku bocznego, jeśli chodzi o 3-latka. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |