Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (11 127 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Aygo 1 x-play, LHD

Toyota Aygo 1 x-play, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
874 kg
Wynik testu
80%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
62%
Zabezpieczenie przechodnia
56%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 80 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Jednak występuje ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami kolumny kierownicy. model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki wskazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała, ochrona klatki piersiowej oceniona została jako należyta. Zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu była dobra.

Uderzenie przodem
12,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 80 %

Na podstawie odczytów z czujników umieszczonych na manekinach, model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 3-letniego. Podczas testów wpływów bocznych ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była odpowiednia. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika podtrzymującego dziecko tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, jest jasna i system został nagrodzony. W modelu może zostać zainstalowana większość fotelików dla dzieci dostępnych na rynku.

Bazowa ocena auta
22,5pkt
Wydajność
5,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Toyota MINI (ISOFIX)
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
5,0pkt
Instrukcja
10,5pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Toyota Duo + (ISOFIX)
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 62 %

Ochrona dostarczona przez zderzak była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Frontowa krawędź maski w przeważającej mierze zapewniła słabą lub marginalną ochronę.Ochrona zapewniona przez maskę była odpowiednia lub marginalna. Powierzchnia wzdłuż przedniej szyby zapewniła słabą ochronę, natomiast filary przedniej szyby zapewniły marginalną ochronę.

Głowa
16,3 pkt
Miednica
0,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 56 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymagania Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości występuje jako opcja, ale przewiduje się, że zostanie sprzedany w ilości pozwalającej na kwalifikacje do oceny przez Euro NCAP. Model nie ma niezależnego układu hamulcowego oraz systemu wspomagającego jazdę w mieście.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia