Szukaj
Tesla
Tesla
4,2 (17 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Tesla w pigułce

Test euroncap Tesla Model 3 Long Range RWD, LHD

Tesla Model 3 Long Range RWD, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1760 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
74%
Zabezpieczenie przechodnia
94%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.7 pkt | 96 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Tesla pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona obu manekinów została oceniona jako dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Tesla zdobyła maksymalną ilość punktów w tych próbach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, wszystkie obszary ciała były dobrze chronione w przypadku obu manekinów, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego manekina, której ochrona była wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Tesla 3 zdobyła maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia żeber, wykazały mierną ochronę klatki piersiowej, z dobrą ochroną pozostałych krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji we wszystkich scenariuszach testu.

Uderzenie przodem
8,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.3 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące naprężeń w szyi wykazały mierną ochronę tej części ciała dla manekina dziecka 10-cio letniego. W pozostałych przypadkach, ochrona obu manekinów była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów i Tesla 3 zdobyła maksymalną ilość punktów za tą część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tesla 3 jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,3pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35.7 pkt | 74 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była zróżnicowana. Na dużych obszarach ochrona była wystarczająca, ale bardzo słabe rezultaty zostały zauważone na podszybiu i przednich słupkach. Natomiast ochrona zapewniona dla nóg i miednicy pieszego, była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. System AEB Tesli 3 jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. W próbach reakcji na pieszych, system wykazał się dobrą skutecznością działania. W próbach reakcji na rowerzystów, system zdobył komplet punktów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,6 pkt
Głowa
12,1 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.3 pkt | 94 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. System asystenta pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zamiany pasa ruchu. System może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. Samochód wyposażony jest w przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System asystenta prędkości wykorzystuje cyfrowe mapy do zidentyfikowania lokalnych ograniczeń prędkości i informuje o nich kierowcę, pozwalając na łatwe aktywowanie ogranicznika prędkości na odpowiednim limicie.

Ogranicznik prędkości
2,8 pkt
Asystent pasa ruchu
4,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision Avoidance Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry