Przedział pasażerski Skody CITIGO pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy jak i pasażera. Skoda wykazała, że podobny poziom, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. Niestety ochrona klatki piersiowej była marginalna, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona klatki piersiowej ponownie została oceniona jako marginalna. Pozostałe krytyczne obszary ciała kierowcy i pasażera była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i CITIGO zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona wszystkich ważniejszych obszarów ciała również była dobra lub wystarczająca. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego. Skoda CITIGO nie posiada w standardowym wyposażeniu autonomicznego systemu hamowania awaryjnego (AEB).
W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi 10-cio letniego manekina została oceniona jako marginalna. Ochrona 6-cio letniego manekina była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, odczyt z manekina przyśpieszeń w klatce piersiowej 10-letniego manekina wskazało słabą ochronę tego obszaru ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej - system ten został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których CITIGO jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu ostrzegając kierowcę i dokonując łagodnej korekty toru jazdy. System interweniuje bardziej zdecydowanie w niektórych, bardziej krytycznych, sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.