Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 285 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap VW e-up! 'Move Up', LHD

VW e-up! 'Move Up', LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1164 kg
Wynik testu
81%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
46%
Zabezpieczenie przechodnia
55%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30.8 pkt | 81 %

Przedział pasażerski Skody CITIGO pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy jak i pasażera. Skoda wykazała, że podobny poziom, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. Niestety ochrona klatki piersiowej była marginalna, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona klatki piersiowej ponownie została oceniona jako marginalna. Pozostałe krytyczne obszary ciała kierowcy i pasażera była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i CITIGO zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona wszystkich ważniejszych obszarów ciała również była dobra lub wystarczająca. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego. Skoda CITIGO nie posiada w standardowym wyposażeniu autonomicznego systemu hamowania awaryjnego (AEB).

Uderzenie przodem
6,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi 10-cio letniego manekina została oceniona jako marginalna. Ochrona 6-cio letniego manekina była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, odczyt z manekina przyśpieszeń w klatce piersiowej 10-letniego manekina wskazało słabą ochronę tego obszaru ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej - system ten został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których CITIGO jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,0pkt

Uderzenie z przodu
15,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

22.5 pkt | 46 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana.

Głowa
15,0 pkt
Miednica
1,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
22,4 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.2 pkt | 55 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu ostrzegając kierowcę i dokonując łagodnej korekty toru jazdy. System interweniuje bardziej zdecydowanie w niektórych, bardziej krytycznych, sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,0 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia