Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Opel Sintra 1998

Sintra została pokonana podczas zderzenia czołowego: kierownica oraz poduszka powietrzna wyłamały się z kolumny i bezpieczeństwo szyi kierowcy jest poważnie zagrożone, głowa przesunęła się znacznie do tyłu i do góry. Opel stwierdził, że wprowadzi poprawki w tym układzie, ale nie były one jeszcze testowane. Auto zostało nagrodzone 3 gwiazdkami, głównie za wyniki testu zderzenia bocznego. Niestety ostatnia gwiazdka została przekreślona, by podkreślić ryzyko poważnych obrażeń. Producent poinformował, że Sintra jest wycofywana ze sprzedaży, ale stało się to już po testach. Nowe egzemplarze będą sprzedawane za jakiś czas. Ostatecznie foteliki dziecięce spisały się dobrze podczas zderzenia czołowego, bardzo słabo w trakcie bocznego.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 1650 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Uderzenie spowodowało niestabilność kabiny, a znaczne uszkodzenie podłogi zagraża bezpieczeństwu stóp i kostek kierowcy. Twarde elementy kolumny sterowniczej mogące powodować obrażenia kolan zostały zabezpieczone materiałami amortyzującymi.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Poza niskim ryzykiem uszkodzenia klatki piersiowej, Sintra dobrze chroni kierowcę. Co w porównaniu do konkurencyjnych modeli, dość niezwykłe, Opel umieścił wbudowane boczne poduszki powietrzne w standardzie.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 3 pkt (19%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 9 pkt (32%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 25 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Sintra oferuje minimalny poziom zabezpieczeń: tylko 1 gwiazdka. Zarówno maska jak i zderzak nie amortyzują uderzenia. Jak u innych modeli, tylko przednia szyba jest bardziej "przyjazna".

Zabezpieczenie dziecka

Zanotowano obecność tylko jednego rysunku na końcu przedniego panelu, ostrzegającego przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Dodatkowo etykieta nie jest jasna i konkretna. Euro NCAP wierzy, że Opel zwróci baczniejszą uwagę na ten aspekt bezpieczeństwa w przyszłości. Foteliki Opla mogą być dostosowane do rozmiarów i wieku dziecka. Instrukcje nie są jednak wystarczająco jasne.

1,5 - letniego Opel Kiddy przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Opel Kiddyprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Opel Sintra