Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Mokka 1.7 diesel 'Enjoy', LHD

Opel Mokka 1.7 diesel 'Enjoy', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1433 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
90%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
100%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35 pkt | 96 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała oraz dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. Samochód został nagrodzony maksymalną liczba punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała , w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenia przed urazami klatki piersiowej były odpowiednie, przed urazami głowy, brzucha i miednicy dobre. Miejsca i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 90 %

Model został nagrodzony za dobrą ochronę dziecka 3-letniego w badaniach dynamicznych. W testach zderzenia czołowego ochrona dostarczona dziecku 18-miesięcznemu i 3-letniemu była dobra. Zminimalizowane ryzyko kontaktu z elementami wnętrza samochodu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. Na stałe umieszczone etykiety jasno informują o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
9,0pkt
Wydajność
10,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Babysafe ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 67 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów, zapewniając dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski we wszystkich testowanych obszarach zapewniły słabe zabezpieczenie. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka, maska zapewniała dobrą ochronę. W obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej maska oferowała ochronę ocenioną jako słaba lub marginalna.

Głowa
18,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 100 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje miejsca z przodu oraz z tyłu. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za Safety Assist.

Ogranicznik prędkości
1,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia