Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Astra 1.4 'Enjoy', LHD

Opel Astra 1.4 'Enjoy', LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1240 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
41%
Ochrona dziecka
30%
Zabezpieczenie przechodnia
9%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.9 pkt | 86 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona wszystkich obszarów ciała kierowcy oraz pasażera była dobra. Wyjątek stanowił obszar klatki piersiowej, której ochrona w obu przypadkach była należyta. W teście bariery bocznej oraz w cięższym teście słupa bocznego ochrona wszystkich regionów ciała była dobra. Jednak podczas testów udarności bocznej tylne drzwi zostały otwarte i model został ukarany. Producent bada przyczyny zaistniałej sytuacji, w celu usunięcia wady. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała taki sam poziom zabezpieczenia. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu, działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Dotyczy to, także niskich prędkości charakterystycznych dla jazdy w mieście. System jest dostępny jako opcja dlatego nie podlegał ocenie.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

84 pkt | 41 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w testach zderzenia czołowego. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dzieci było odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
22,2pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Opel Kiddy
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,2pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Opel Kiddy
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

83 pkt | 30 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Ochrona zapewniona miednicy była dobra. Maska w przewarzającej mierze zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego, wyjątek stanowił obszar sztywnych filarów przedniej szyby, gdzie odnotowano głównie słabą ochronę.

Głowa
18,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

75 pkt | 9 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem, obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości oraz system wspomagający jazdę w pasie ruchu są dostępne jako opcja. Systemy zostały włączone w ocenę i nagrodzone. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. Szacunkowa wysoka liczba sprzedażowa sprawiła, że został włączony do oceny, która wykazała że spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny