Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 026 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan Pulsar 1.2 Acenta, LHD

Nissan Pulsar 1.2 Acenta, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1262 kg
Wynik testu
84%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 84 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w trakcie testów zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę nóg zarówno kierowcy jak i pasażera.Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała był dobra, wyjątek stanowiła klatka piersiowa, której ochrona była należyta. Nawet w cięższym teście słupa bocznego klatka piersiowa była wystarczająco chroniona. Ochrona pozostałych regionów ciała oceniona została również jako dobra. Ocena foteli przednich wskazała marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobrą ochronę.

Uderzenie przodem
14,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,9pkt
Zderzenie ze słupem
7,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego w badaniach dynamicznych. Ochrona dziecka 3-letniego, również została oceniona jako dobra. Podczas testu bariery bocznej manekiny prezentujące dzieci zajęły prawidłowe umieszczone foteliki, dzięki czemu zminimalizowano ryzyko uszkodzeń w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na bezpieczne umieszczenie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak włącznik poduszki jest ukryty w głębi schowka, co nie jest bezpośrednio dostępne dla osoby umieszczającej fotelik w pojeździe. Informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, również nie była jasna, za co system nie został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana znaczna większość modeli fotelików dostępnych na rynku.

Bazowa ocena auta
23,9pkt
Wydajność
4,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
4,0pkt
Instrukcja
11,9pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

27 pkt | 75 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich obszarach testowanych i zdobył maksymalną ilość punktów. Frontowa krawędź maski w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę. Powierzchnia maski w większości testowanych obszarów zapewniła dobrą ochronę, wyjątek stanowiły obszary filarów przedniej szyby, gdzie poziom ochrony został oceniony jako słaby.

Głowa
15,8 pkt
Miednica
5,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9 pkt | 68 %

Model wyposażony jest w system przypominający o zapięciu pasów, który obejmuje wszystkie miejsca. Elektroniczna kontrola stabilności jest dostępna jako standard. Awaryjny układ hamulcowy jest dostępny jako opcja, jednak oczekuje się, że będzie pasował do większości sprzedanych samochodów. To samo dotyczy systemu wspomagającego jazdę w mieście. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi EuroNCAP. System wspomagający jazdę wąskimi uliczkami nie został poddany ocenie, ze względu na fakt, iż jest dostępny jako opcja i mało prawdopodobne jest dopasowanie go do wszystkich modeli.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
    Default on
  • Wynik:
    Dostateczny