Szukaj
Mitsubishi
Mitsubishi
4,2 (5 352 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mitsubishi w pigułce

Mitsubishi Space Wagon 1999

Space Wagon wypadł bardzo słabo podczas zderzenia czołowego. Kabina stała się niestabilna, a drzwi nie okazały się mocne. W rezultacie kolana i miednica kierowcy są narażone na obrażenia. W przypadku zderzenia bocznego wyniki są całkiem inne. Jedynie brzuch kierowcy miał niegroźny kontakt z poręczą drzwi. Poza tym Space Wagon dobrze osłonił pasażerów.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 1570 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Niepełne rozwinięcie poduszki kierowcy stwarza pewne ryzyko obrażeń. Przemieszczenie kierownicy naraża natomiast szyję i klatkę piersiową. Pomimo zapewnień o obecności napinaczy, podczas pracy pasów Euro NCAP nie zauważyło efektów. Negatywnie na ocenę wpłynęło również poważne uszkodzenie podłogi. Zagraża to bezpieczeństwu stóp i kostek. Doszło również do przemieszczenia pedału hamulcowego.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Space Wagon zaprezentował się bardzo dobrze podczas tego rodzaju testów. Podobnie jak w innych autach, fotele zamontowano na bezpiecznej wysokości. Auto uzyskało prawie maksymalną liczbę punktów. Głowa kierowcy miała jednak niegroźny kontakt z szybą okna.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 4 pkt (25%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 14 pkt (50%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 30 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Space Wagon oferuje pieszemu dużo wyższy poziom ochrony niż większość testowanych modeli. Jednak krawędź przednia i zderzak nadal pozostaję "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera montowana jest w standardzie. Istnieje więc duże zagrożenie dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Etykiety ostrzegawcze nie spełniają wymogów Euro NCAP. Producent powinien zwrócić uwagę na ten obszar ochrony. Tylne pasy są przystosowane do montażu fotelików. Były one odpowiednio oznaczone. Jednak pasy mogą nie pasować do innych, niż polecone, modeli. Generalnie, foteliki wypadły bardzo słabo.

1,5 - letniego Roemer King przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mitsubishi Space Wagon