Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Vany |
Nadwozie | minivan |
Masa | 1570 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Niepełne rozwinięcie poduszki kierowcy stwarza pewne ryzyko obrażeń. Przemieszczenie kierownicy naraża natomiast szyję i klatkę piersiową. Pomimo zapewnień o obecności napinaczy, podczas pracy pasów Euro NCAP nie zauważyło efektów. Negatywnie na ocenę wpłynęło również poważne uszkodzenie podłogi. Zagraża to bezpieczeństwu stóp i kostek. Doszło również do przemieszczenia pedału hamulcowego.
Space Wagon zaprezentował się bardzo dobrze podczas tego rodzaju testów. Podobnie jak w innych autach, fotele zamontowano na bezpiecznej wysokości. Auto uzyskało prawie maksymalną liczbę punktów. Głowa kierowcy miała jednak niegroźny kontakt z szybą okna.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 4 pkt (25%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 30 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Space Wagon oferuje pieszemu dużo wyższy poziom ochrony niż większość testowanych modeli. Jednak krawędź przednia i zderzak nadal pozostaję "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka powietrzna pasażera montowana jest w standardzie. Istnieje więc duże zagrożenie dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Etykiety ostrzegawcze nie spełniają wymogów Euro NCAP. Producent powinien zwrócić uwagę na ten obszar ochrony. Tylne pasy są przystosowane do montażu fotelików. Były one odpowiednio oznaczone. Jednak pasy mogą nie pasować do innych, niż polecone, modeli. Generalnie, foteliki wypadły bardzo słabo. |
|
1,5 - letniego | Roemer King przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy |