Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta terenowe |
Nadwozie | terenowy |
Masa | 1300 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Pasy bezpieczeństwa i poduszki zapewniają bezpieczeństwo kierowcy. Jednak przesunięcie kierownicy do góry na skutek uderzenia stwarza dodatkowe ryzyko. Zaobserwowano również duży nacisk na klatkę piersiową. Mitsubishi stwierdziło, że musiało dojść do uszkodzenia ograniczników napięcia w pasach. Twarde elementy deski rozdzielczej, poważne uszkodzenie podłogi i przemieszczenie pedału hamulcowego mogą powodować obrażenia kolan, stóp oraz kostek. Mitsubishi zapowiedziało poprawki w modelach ´04. Brak centralnego tylnego pasa - auto czteroosobowe.
Wysokie położenie foteli oraz wysokość pojazdu pomagają uchronić pasażerów przed obrażeniami. Pozytywny wpływ wbudowanych bocznych poduszek powietrznych.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 8 pkt (50%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 1 pkt (4%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 23 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Pajero był blisko nie uzyskania ani punktów ani gwiazdek. Z wszystkich testowanych obszarów tylko 1 daje jakąkolwiek amortyzację. Euro NCAP radzi Mitsubishi baczniej zwrócić uwagę na ochronę pieszego. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Mitsubishi poleciło foteliki przodem do kierunku jazdy w przypadku obu młodszych pasażerów. Podczas zderzenia czołowego bezpieczeństwo było na odpowiednim poziomie, chociaż klatka piersiowa i szyja 1,5-rocznego dziecka były zbyt mocno obciążone. Natomiast w trakcie zderzenie bocznego zanotowano ryzyko obrażeń głowy zarówno starszego jak i młodszego dziecka. Etykieta ostrzegająca przed montowaniem fotelika na przeciwko aktywnej poduszki napisana jest w 3 różnych językach. Jednak żaden nie był właściwi państwu, w którym Euro NCAP zakupiło model. Producent obiecał naprawić błąd. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |