Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 970 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Niestety poduszka powietrzna kierowcy nie spisała się najlepiej i głowa miała kontakt z kierownicą. Dodatkowo sztywne elementy deski rozdzielczej stanowią potencjalne ryzyko obrażeń dla kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Doszło również do poważnego uszkodzenia podłogi. Mitsubishi informuje, że dla 5-drzwiowych aut o numerze seryjnym XMCXNZ34A5F075819 przygotowane są poprawki. Euro NCAP nie oceniało jednak ulepszonego modelu.
Podczas zderzenia czołowego przemieszczenie głowy 3-latka znacznie przekracza normy. Poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona. Umożliwia to bezpieczny montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Przycisk on/off nie spełnia standardów Euro NCAP. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 9 pkt (56%) |
Zderzenie boczne | 13 pkt (81%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 28 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Zarówno zderzak jak i krawędź przednia nie uzyskały żadnych punktów za oferowaną ochronę. |
|
1,5 - letniego | Britax-Römer Duo Plus przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy |