Auto było bliskie uzyskania 4. gwiazdki. Jednak negatywnie na ocenę wpłynął kontakt głowy kierowcy z kierownicą podczas zderzenia czołowego. Foteliki Storchenmühle Air Seat Universal były wcześniej testowane w Space Star. Podobnie jak wtedy, doszło do poważnego ryzyka obrażeń głowy w trakcie zderzenia czołowego. Producent zapoznał się z problemem, ale jak dotąd zagrożenie nadal istnieje.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1235 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Pomimo obecności poduszki powietrznej głowa kierowcy uderza w kierownicę. W przypadku poważniejszego wypadku z pewnością dojdzie do obrażeń. Odpowiednia miękka wyściółka kolumny kierowniczej ma chronić kolana kierowcy, jednak jest niewystarczająca. Również przedni pasażer ryzykuje obrażenia kolan z powodu sztywnych elementów wnętrza. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Wyniki są obiecujące, ale auto nie chroni pasażerów w pełni we wszystkich testach. Brak bocznych poduszek w standardzie. Również klatka piersiowa i brzuch kierowcy uderzyły w drzwi oraz poręcz.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
37 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska oferuje dobrą amortyzację krytycznych dla dziecka obszarów. Jednak przód auta pozostaje "nieprzyjazny". |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka pasażera montowana jest jako wyposażenie standardowe. Może być ona niebezpieczna dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Niejasne etykiety na końcu panelu przedniego oraz tekst w 3 językach na osłonie przeciwsłonecznej to zbyt mało. Żadne nie wspomina również o śmiertelnym zagrożeniu. Mitsubishi obiecało poprawki. Podczas zderzenia czołowego, uderzenie głowy o zagłówek fotelika jest na tyle silne, by spowodować bardzo poważne obrażenia. Szyja 1,5-rocznego dziecka również jest obciążona zbyt wysoko. W tym przypadku lepiej sprawdza się fotelik tyłem.
|
1,5 - letniego |
Storchenmuhle Air
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Storchenmuhle Airprzodem do kierunku jazdy
|