Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 708 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC - AMG Line, LHD

Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC - AMG Line, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2235 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
90%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
78%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.9 pkt | 91 %

Przedział pasażerski GLE pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Mercedes pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i co najmniej wystarczająca dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył komplet punktów w tej próbie. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej, wykazały mierną ochronę tego obszaru ciała; pozostałe obszary były dobrze chronione. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
AEB Miasto
3,2 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44.2 pkt | 90 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów, z wyjątkiem szyi manekina 10-cio letniego, której ochrona była mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione i GLE zdobył maksymalną ilość punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Mercedes-Benz udowodnił, że system działa w sposób niezawodny i został on doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których GLE jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,2pkt

Uderzenie z przodu
15,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes-Benz KIDFIX XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.8 pkt | 78 %

Maska zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobra ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była zróżnicowana, z obszarami dobrej i bardzo słabej ochrony. System AEB Mercedesa GLE jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. W próbach reakcji na pieszych, system wykazał się dobrą skutecznością działania. W próbach reakcji na rowerzystów, GLE zdobył komplet punktów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,1 pkt
Głowa
18,1 pkt
Miednica
2,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.2 pkt | 78 %

GLE posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Oparty o działanie kamery asystent prędkości identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i prezentuje kierowcy informacje o nich, dzięki czemu może on łatwo ustawić odpowiedni limit prędkości. System asystenta pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
3,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Brake Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry