Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 708 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC 'Exclusive'

Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC 'Exclusive'
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1845 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
82%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.4 pkt | 95 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Samochód zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała pasażera zajmującego miejsce z przodu. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona wszystkich obszarów ciała kierowcy była dobra, za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. Ochrona klatki piersiowej pasażera zajmującego miejsce z tyłu była marginalna, ochrona szyi była należyta, a ochrona głowy i kości udowej oceniona została jako dobra. W teście bariery bocznej oraz cięższym teście słupa bocznego model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobre zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu, działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Dotyczy to, także niskich prędkości charakterystycznych dla jazdy w mieście.

Uderzenie przodem
7,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
AEB Miasto
2,8 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43.7 pkt | 89 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w testach zderzenia czołowego. Ochrona dziecka 3-letniego została oceniona jako dobra. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dzieci było odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Model wyposażony jest w system automatycznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera, który wyłącza poduszkę w momencie montażu fotelika dla dziecka w tym miejscu. Jeśli miejsce zajmuje większe dziecko lub osoba dorosła poduszka jest automatycznie włączana. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
22,7pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
9,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,7pkt
Instrukcja
9,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

29.7 pkt | 82 %

Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają moment uderzenia pieszego i unoszą powierzchnię maski. Dzięki temu tworzy się większy dystans pomiędzy powierzchnią maski, a twarda strukturą silnia. Model wykazał, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości i postór pieszego. Wyniki testu dla powierzchni maski były w większości testowanych obszarów dobre. Zderzak zapewnił również dobrą lub odpowiednią ochronę nóg pieszego. Ochrona miednicy w przeważającej mierze została oceniona jako słaba.

Głowa
22,5 pkt
Miednica
1,5 pkt
Nogi
5,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.3 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem, obejmuje wszystkie miejsca. System informujący o odjęździe pojazdu jest dostępny jako opcja, nie podlegał ocenie. Ogranicznik prędkości jest dostepny jako opcja. Szacunkowa liczba sprzedażowa była na tyle dużo, że system podlegał ocenie. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest standardem, a jego wydajność testowana przy szerokim wachlarzu prędkości została oceniona jako dobra

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision prevention Assist Plus
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry