Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 708 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Mercedes Benz E Class 1998

Mercedes zdecydował się na powtórne testy po tym, ja lewe przednie koło spowodowało uszkodzenie podłogi podczas pierwotnych testów. Ulepszony samochód uzyskał 3 gwiazdki, nie wiele brakowało do 4. Mimo braku twardych elementów w obszarze kolan, nogi kierowcy nadal pozostają narażone na skutek dużego przesunięcia pedału hamulcowego. Auto spełnia jednak wymogi z października 1998. Mercedes poddał E-class również testowi zderzenia ze słupem, by udowodnić poprawę bezpieczeństwa głowy i sprawności poduszki powietrznej. Wymagania zostały spełnione bez trudności. Dzięki temu Euro NCAP może nagrodzić auto 4 gwiazdkami.
Ogólne dane auta
Klasa Luksusowe auta
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1440 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Po zderzeniu konstrukcja drzwi była lekko zniekształcona, a konstrukcja pozostała stabilna. Przednie lewe koło spowodowało uszkodzenie podłogi. Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz ograniczniki napięcia pasów spisywały się dobrze, chroniąc przed zbyt dużym naciskiem.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

E-Class wyposażony jest w wbudowane boczne poduszki powietrzne w standardzie. Poduszka kierowcy chroni ręce, klatkę piersiową i brzuch, ale nie jest tak efektywna jak poduszki aut w tej grupie.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 17 pkt (61%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 38 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska daje wystarczającą amortyzację dla głowy pieszego. Połowa badanych obszarów spełnia normy w przypadku dziecka, a reszta była bliska wymaganej ocenie. Jednak przednia krawędź została oceniona "bardzo słabo".

Zabezpieczenie dziecka

Rysunek ACEA został umieszczony na końcu przedniego panelu, dodatkowo etykieta tekstowa w jednym języku na przedniej szybie jest łatwo do usunięcia. Po za tym ostrzeżenie nie wspomina o zagrożeniu śmiertelnymi obrażeniami w przypadku montowania fotelika na przednim siedzeniu. W przypadku obu młodszych pasażerów zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy.

1,5 - letniego Mercedes branded CRS przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Mercedes branded CRSprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Mercedes Benz E Class