Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 708 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz CLA 180, AMG Line, LHD

Mercedes-Benz CLA 180, AMG Line, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1395 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
91%
Ochrona dziecka
91%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.6 pkt | 96 %

Mercedes-Benz CLA dzieli technologię bezpieczeństwa czynnego z Mercedesm A-Klasa, ocenianym przez Euro NCAP w 2018 roku. Wykorzystywany osprzęt elektroniczny jest taki sam i systemy w obu samochodach zachowywały się w taki sam sposób. W związku z tym, wyniki dotyczące bezpieczeństwa czynnego bazują na rezultatach A-Klasy. Jako, że przednie siedzenia i zagłówki są również identyczne, wyniki A-Klasy zostały również użyte do oceny ochrony kręgosłupa szyjnego przy uderzeniu w tył pojazdu. Próby zderzeń w pełnej skali zostały powtórzone.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
8,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44.8 pkt | 91 %

Przedział pasażerski CLA pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes-Benz pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna zarówno dla kierowcy jak i dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. Natomiast tylne drzwi od strony uderzenia otworzyły się podczas próby i wyniki został obniżony ze względu na ryzyko wypadnięcia pasażera. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc kolizje we wszystkich scenariuszach testu.

Bazowa ocena auta
23,8pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Mercedes-Benz KIDFIX XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

44.1 pkt | 91 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów wykazały dobrą lub wystarczającą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno dziecka 6-cio jak i 10-letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, z wyjątkiem głowy dziecka 10-cio letniego, której ochrona została oceniona jako wystarczająca, w oparciu o odczyty przyśpieszeń głowy. CLA posiada system, który automatycznie rozpoznaje kiedy na miejscu przedniego pasażera znajduje się fotelik dziecięcy i dezaktywuje poduszkę powietrzną dla tego miejsca. Mercedes-Benz udowodnił, że system działa niezawodnie i został on doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których CLA jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,8 pkt
Głowa
20,3 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.8 pkt | 75 %

CLA posiada aktywną, podnoszoną pokrywę silnika. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został uderzony i siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mercedes pokazał, że system działa w zakresie różnych prędkości i przy zróżnicowanej posturze pieszego, więc system został sprawdzony w roboczym (podniesionym) położeniu. Ochrona była dobra w prawie wszystkich sprawdzanych punktach na masce. Ochrona była również dobra dla nóg i obszaru miednicy potrąconego pieszego. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania zarówno w próbie wykrywania i reakcji na pieszego jak i rowerzystę, unikając kolizji w prawie wszystkich scenariuszach.

Ogranicznik prędkości
3,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Brake Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry