Szukaj
Lexus
Lexus
4,5 (869 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lexus w pigułce

Test euroncap Lexus ES 300h 'Comfort'

Lexus ES 300h 'Comfort'
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1740 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
90%
Zabezpieczenie przechodnia
77%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.7 pkt | 91 %

Przedział pasażerski ES pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera oraz dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Lexus pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Ochrona tylnego pasażera była dobra lub dostateczna, ale miednica wsunęła się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa; zachowanie to zostało ukarane i ochrona tego obszaru ciała została oceniona jako bardzo słaba. Ponadto, boczna poduszka kurtynowa nie zadziałała prawidłowo i wynik zderzenia bocznego z barierą oraz zderzenia bocznego z słupem został obniżony. W próbach zderzenia bocznego, odczyty z manekinów wykazały, że ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Jednakże, z karą nałożoną za nieprawidłowe zadziałanie poduszki (zaobserwowane przy zderzeniu czołowym na pełnej szerokości), ochrona głowy została obniżona to dostatecznej. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będą standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała zarówno dziecka 6-cio jak i 10-letniego. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których ES jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix XP SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata Maxi
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

43.7 pkt | 90 %

ES posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Lexus pokazał, że system działał niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, więc testy zostały przeprowadzone z maską w podniesionej pozycji. Ochrona dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub dostateczna na prawie całej powierzchni maski. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była również dobra. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszego przy świetle dziennym oraz przy ograniczonym oświetleniu, a także w próbach z rowerzystą.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,3 pkt
Głowa
20,3 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.1 pkt | 77 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich, unikając lub łagodząc skutki kolizji w większości sytuacji. Lexus ES posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz system asystenta prędkości oparty na działaniu kamery, który informuje kierowcę o lokalnych ograniczeniach prędkości, pozwalając kierującemu ustawić ogranicznik prędkości na odpowiednim poziomie. Asystent pasa ruchu jest również standardem, pomaga on uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry