Szukaj
Land Rover
Land Rover
4,0 (770 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Land Rover w pigułce

Test euroncap Range Rover Evoque 2.2 diesel, RHD

Range Rover Evoque 2.2 diesel, RHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1806 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
75%
Ochrona dziecka
41%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Odnotowano niewystarczające ciśnienie w przedniej poduszce powietrznej pasażera. Pomimo dobrych czytań, samochód został za to ukarany. Odnotowano dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pozostałym pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. Czujniki na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej kierowcy. Samochód zdobył maksymalną liczbę punktów za wyniki testu bariery bocznej, oferując dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona jamy brzusznej była należyta oraz dobra dla pozostałych regionów ciała. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
12,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

37 pkt | 75 %

Na podstawie odczytów z manekinów, model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego, podczas zderzenia czołowego. Podczas testów wpływów bocznych ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była wystarczająca, zminimalizowane ryzyko niebezpiecznych kontaktów z konstrukcją samochodu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona przez komputer pokładowy, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System informowania kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej nie odpowiadał wymaganiom Euro NCAP, nie został nagrodzony. Informacje mówiące o niebezpieczeństwie, wynikającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej, jest nie wystarczająco jasna.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
8,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Baby Safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

15 pkt | 41 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Natomiast frontowa krawędź maski nie zdobyła żadnych punktów, oferując słabą ochronę we wszystkich testowanych obszarach. Maska w obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka, w przeważającej mierze oferuje słabą ochronę.

Głowa
8,8 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem wyposażenia standardowego. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia