Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 374 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Kia Sorento 2003

Rezultaty Sorento powinny być opublikowane już w ubiegłym roku. Jednak słabe osiągi podczas jednej z ich części spowodowało opóźnienie publikacji do teraz. Kia wykorzystała ten czas na poprawki bezpieczeństwa obszaru kolan kierowcy orz pasażera. Sorento zdobyło 4 gwiazdki, ale niektóre wady pozostały. Podczas zderzenia czołowego przedni pasażer odczuwa znacznie większy nacisk na klatkę piersiową niż kierowcy, co uwzględniono w ocenie. Foteliki zapewniają ochronę głów dzieci w trakcie obu testów. Niestety w trakcie zderzenia bocznego 1,5-roczny pasażer ryzykuje obrażenia klatki piersiowej, mimo że zastosowano fotelik tyłem do kierunku jazdy. Bardzo słaba ochrona pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta terenowe
Nadwozie terenowy
Masa 2115 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska doznała uszkodzeń, ale nie na tyle poważnych by straciła integralność. Poduszka powietrzna kierowcy zawiodła, a zderzenie spowodowało silne przesunięcie kierownicy. Podłoga natomiast została dosłownie zniszczona. Sorento nadal, mimo zmniejszenia, prezentuje zagrożenie bezpieczeństwa kolan.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Auta takie jak Sorento powinny dawać dobre wyniki w tym rodzaju testów, z powodu wysokiego ustawienia siedzeń. Kia spełnia te wymogi, uzyskała maksymalną liczbę punktów.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 9 pkt (56%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 3 pkt (11%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 25 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko krytyczne w przypadku dorosłego pieszego obszary maski oferują pewną amortyzację. Brak punktów jeśli chodzi o inne elementy przodu auta. Bardzo słaby wynik. Kia obiecuje zwrócić uwagę na ochronę pieszego w przyszłych projektach.

Zabezpieczenie dziecka

3-latek został umieszczony w foteliku przodem, młodszy pasażer - tyłem do kierunku jazdy. W przypadku starszego dziecka poziom bezpieczeństwa był wysoki zarówno w trakcie zderzenia czołowego jak i bocznego. Auto spełniło wszystkie wymagania Euro NCAP. Jednak 1,5-roczne dziecko nie było chronione w trakcie zderzenia czołowego, możliwe obrażenia szyi. To dość nietypowe jeśli chodzi o ten rodzaj fotelika. Lepiej jeśli chodzi o drugi rodzaj zderzenia. Etykiety są jasne, ale nie trwałe oraz nie zawsze widoczne (umieszczone na osłonie przeciwsłonecznej).

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Kia Sorento