Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 374 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Sorento 2.2 diesel GLS, LHD

Kia Sorento 2.2 diesel GLS, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1843 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 90 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. KIA wykazała, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery boczne, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra, za co model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. W cięższych teście słupa bocznego zapewniona ochrona była dobra, model nagrodzono maksymalną liczbą punktów. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez miejsca tylne oceniona została na podstawie geometrii jako dobra.

Uderzenie przodem
15,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
22,0pkt
Wydajność
7,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
7,0pkt
Instrukcja
10,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 67 %

Zderzak zapewnił dobrą i odpowiednią ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski nie zdobyła żadnych punktów, zapewniając słabą ochronę regionu miednicy. Model wyposażony jest w aktywną pokrywę silnika, która o momencie uderzenia pieszego unosi się. Zapewni to dodatkowy dystans między maską, a sztywną strukturą silnika. Wykazano, że system sprawdza się przy różnych prędkościach, a także rozmiarach pieszego, który zostaje uderzony. Wyniki na powierzchni maski w przeważającej mierze były dobre lub odpowiednie. Słaby poziom ochrony został odnotowany w obszarach przy krawędzi przedniej szyby oraz przy sztywnych słupkach bocznych.

Głowa
18,3 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że jest dopasowany do większości sprzedawanych samochodów i spełni wymogi EuroNCAP. System ograniczania prędkości łączy informacje z map cyfrowych oraz kamery rozpoznającej znaki ograniczenia prędkości. Określa limit prędkości w dowolnym momencie podczas jazdy. Kierowca jest na bieżąco informowany o limitach i możliwości ustawienia ogranicznika. System ten spełnił wymogi EuroNCAP i został nagrodzony. Autonomiczny system hamowania awaryjnego nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia