Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 374 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Rio 1.2 GLS, LHD

Kia Rio 1.2 GLS, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1145 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
46%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 92 %

Kabina pasażerska podczas zderzenia czołowego pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej, Czujniki na manekinach wykazały dobra ochronę wszystkich regionów ciała. Jednak podczas uderzenia odnotowano uchylenie drzwi tylnych , za co model został ukarany. W cięższym teście słupa bocznego, wszystkie drzwi pozostały zamknięte na zatrzask, a ochrona kierowcy była dobra lub odpowiednia. Miejsca i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,5pkt
Zderzenie ze słupem
7,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 84 %

Podczas zderzenia czołowego ochrona dziecka 3-letniego była wystarczająca. W testach wpływów bocznych ochrona dziecka 18-miesięcznego jak i 3-letniego była dobra, zminimalizowane prawdopodobieństwo kontaktów z konstrukcją pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może został odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Do kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, system ten został nagrodzony. Etykiety umieszczone w pojeździe dają jasną informację o niebezpieczeństwie niewłaściwego ustawienia fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
11,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,4pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

17 pkt | 46 %

Zderzak zapewnił w przeważającej mierze dobrą ochronę nóg pieszego. Natomiast frontowa krawędź maski we wszystkich testowanych obszarach wykazała słabą ochronę i nie uzyskała punktów. W większości obszarów mogących uderzyć głowę osoby dorosłej maska zapewniała słabą ochronę. W większości obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka ochrona była dobra, miejscami słaba.

Głowa
11,3 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,4 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem wyposażenia standardowego i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, według oceny Euro NCAP nie ma potrzeby by stał się standardem.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca