Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 374 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Niro GL, 1.6GDI Hybrid, standard

 Kia Niro GL, 1.6GDI Hybrid, standard
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy terenowy
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1414 kg
Wynik testu
83%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
57%
Zabezpieczenie przechodnia
59%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.8 pkt | 83 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Niro pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Natomiast ochrona pasażerów tylnych siedzeń została oceniona jako słaba dla klatki piersiowej oraz bardzo słaba dla miednicy. Odczyty z manekinów wykazały, że miednica wsunęła się pod pas bezpieczeństwa zamiast zostać prawidłowo przytrzymana. . W bocznym zderzeniu z barierą oraz w trudniejszej próbie zderzenia bocznego z słupem, Niro zdobyła maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Testy pokazały dobrą ochronę dla pasażerów przednich siedzeń oraz powstrzymanie głowy przed urazami kręgów szyjnych w próbie uderzenia z tyłu. Ocena geometryczna tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę. Dodatkowa ochrona przed urazami kręgów szyjnych jest dostępna przy przy Pakiecie Aktywnego Wspomagania Jazdy dostępnego jako opcja, którego nie uwzględniono w tej ocenie.

Uderzenie przodem
7,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.6 pkt | 80 %

W czołowym teście zderzeniowym ochrona manekina dziecka 10-letniego była dobra poza ochroną szyi, która oceniona jako wystarczającą. Odczyty z manekina dziecka 6-letniego wykazały słabą ochronę klatki piersiowej oraz marginlany poziom ochrony szyi. W bocznym zderzeniu ochrona obu manekinów była dobra i Niro zdobyła maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić użycie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Do kierowca przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, system został doceniony. Wszystkie foteliki dla których Niro jest zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane z wyjątkiem Uniwersalnych Grupy I oraz Grupy II/III dla środkowego miejsca tylnej kanapy.

Bazowa ocena auta
21,1pkt

Uderzenie z przodu
13,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Kidfix XP II
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

24.3 pkt | 57 %

Maska zapewnia w większości dobrą lub wystarczającą ochronę przeciw urazom głowy z bardzo słabymi wynikami zarejestrowanymi wzdłuż krawędzi oraz na słupkach wzdłuż szyby. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszych we wszystkich badanych punktach. Ochrona miednicy była w większości dobra, chociaż zanotowano bardzo słabe wyniki na zewnętrznych krawędziach. Pakiet Aktywnego Wspomagania Jazdy zawiera autonomiczny system awaryjnego hamowania wykrywający pieszych. Wyniki tych testów nie zostały zawarte w ocenie ponieważ pakiet jest dostępny jako opcja.

Głowa
13,9 pkt
Miednica
4,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.1 pkt | 59 %

Niro posiada standardowo przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla pasażerów przednich foteli. Ogranicznik prędkości jest również standardem razem z asystentem utrzymania pasa ruchu, który ostrzega kierowcę kiedy samochód wykracza poza linię wyznaczającą pas ruchu i łagodnie kieruje samochód z powrotem na właściwy tor. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest częścią opcjonalnego pakietu i nie został uwzględniony.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,6 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia