Przedział pasażerski modelu Niro pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Kia wykazała, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony osobom o różnych rozmiarach i siedzącym w różnych pozycjach. Pomiar przemieszczenia pedałów wskazał na marginalną ochronę stóp i kostek kierowcy. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po zakończeniu badania wykazały, że Niro byłby łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy, jak i pasażera z tyłu. Zarówno w teście zderzenia z barierą boczną, jak i w bardziej dotkliwym uderzeniu w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień wyrzucenia ciała na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalekiej strony) okazała się marginalna. Niro posiada środek zaradczy łagodzący obrażenia pasażerów w takich zderzeniach, który dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa. Niro posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po uderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.
W badaniu zderzenia czołowego, ochrona 6-letniego manekina była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała; ochrona 10-letniego manekina była również dobra, z wyjątkiem odpowiedniej ochrony szyi. W badaniu z użyciem bariery bocznej odczyty manekina dotyczące przyspieszenia głowy manekina dziesięcioletniego wykazały słabą ochronę tego obszaru ciała, prawdopodobnie związaną z zapadaniem się poduszki powietrznej, natomiast ochrona wszystkich pozostałych obszarów krytycznych była dobra zarówno w przypadku manekinów sześcio-, jak i dziesięcioletnich. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zastosowanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące stanu poduszki powietrznej, a system został nagrodzony. Wszystkie foteliki, dla których zaprojektowano Niro, można było prawidłowo zamontować i ustawić.
Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca, przy czym słabe wyniki odnotowano u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych; ochrona okolic miednicy była również dobra we wszystkich miejscach badania. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Niro może reagować na niechronionych użytkowników dróg, a także na inne pojazdy. System osiągnął odpowiednie wyniki w testach reakcji na pieszych i dobre wyniki w testach z wykorzystaniem celów reprezentujących rowerzystów, przy czym w większości scenariuszy udało się uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.
Niro jest standardowo wyposażony w system AEB z kamerą, ale opcjonalny pakiet bezpieczeństwa "DriveWise" dodaje radar. W testach reakcji tego systemu na inne pojazdy wypadł on dobrze, wykazując się lepszym działaniem we wszystkich kierunkach w porównaniu z samochodem standardowym, a w szczególności reagując na samochody przecinające jego drogę. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, obejmujący wykrywanie pasażerów, jest standardowo montowany na przednich i tylnych siedzeniach. System 'Driver Awareness Warning' wykrywa również zmęczenie lub rozproszoną jazdę i wydaje ostrzeżenie dla kierowcy. System rozpoznawania znaków drogowych oparty na kamerze nie spełnił wymagań Euro NCAP i nie został nagrodzony, ale system wspomagania prędkości otrzymał kilka punktów za dokładność kontroli prędkości. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach.