Szukaj
Jeep
Jeep
4,2 (1 158 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jeep w pigułce

Test euroncap Jeep Renegade 1.0 'LIMITED', LHD

Jeep Renegade 1.0 'LIMITED', LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1484 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
55%
Zabezpieczenie przechodnia
58%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.2 pkt | 82 %

Przedział pasażerski Jeep Renegade pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy jak i pasażera. Jeep wykazał, że podobny poziom, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona szyi kierowcy i tylnego pasażera oraz klatka piersiowa została oceniona jako marginalna. Dla pozostałych krytycznych obszarów ciała kierowcy i pasażera była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dzięki czemu Renegade zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Dla pozostałych krytycznych obszarów ciała jako dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego. Renegade posiada w opcjonalnym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB). Ze względu na brak w wyposażeniu standardowym tego systemu, nie został on przetestowany.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,9 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.4 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu dziecięcych manekinów ? Renegade uzyskał maksymalną liczbę punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej - system ten został doceniony. Jeden z testowanych fotelików nie mógł zostać stabilnie ustawiony na tylnym środkowym siedzeniu z powodu tunelu ? brak możliwości ustawienia podpory podstawy. W pozostałych przypadkach wszystkie typy fotelików, do których Renegade został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,7pkt

Uderzenie z przodu
15,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

26.7 pkt | 55 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana.

Głowa
16,1 pkt
Miednica
4,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.6 pkt | 58 %

System AEB jest w opcjonalnym wyposażeniu, dlatego nie został wzięty pod uwagę w tym teście. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu ? interweniuje on w niektórych sytuacjach krytycznych, pozwalając aby pojazd wrócił na właściwy tor jazdy. Ogranicznik prędkości może zostać ustawiony przez kierowcę, co pozwala uniknąć przekroczenia prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,8 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia