Szukaj
Jeep
Jeep
4,2 (1 158 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jeep w pigułce

Test euroncap Jeep Compass 4 x 4 Limited, 2.0

Jeep Compass 4 x 4 Limited, 2.0
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1575 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
59%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.5 pkt | 90 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jeep pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona przedniego pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra. Bazując na odczytach ściśnięcia klatki piersiowej, jej ochrona dla manekina siedzącego z tyłu została oceniona jako mierna, ale dla pozostałych części ciała była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i przyznana została pełna ilość punktów. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, bazując na odczytach silnego ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako bardzo słaba, jednak mimo tego, zarejestrowane wartości utrzymały się poniżej poziomu, przy którym ryzyko śmiertelnych obrażeń staje się niedopuszczalnie wysokie. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Compass posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego. Próby jego działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
AEB Miasto
2,8 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.7 pkt | 83 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów została oceniona jako dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem klatki piersiowej 6-letniego manekina, dla której odczyty przeciążeń wskazały słaby poziom ochrony. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów została oceniona jako dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Compass jest zaprojektowany, mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
21,7pkt

Uderzenie z przodu
13,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Maxi Junio
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

27.3 pkt | 64 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również miednica była dobrze chroniona przez przednią część samochodu. Autonomiczny system hamownia awaryjnego nie posiada funkcji wykrywania pieszych.

Głowa
15,3 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.1 pkt | 59 %

Compass posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jedynie dla przednich siedzeń. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji w większości przypadków. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem, tak samo jak system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,2 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry